Co je to remarketing a retargeting?

Remarketing je typ cílení v PPC reklamě. Účelem je znovu oslovit lidi, kteří v minulosti navštívili web. Někdy se také používá k oslovení lidí, na které má inzerent e-mailový kontakt. 

Retargeting = remarketing v Skliku.

Proč využívat remarketing?

Často se stane, že návštěvník webu hned nenakoupí. Pravděpodobnost odkladu je obecně tím větší, čím dražší je výrobek nebo služba. Proto je remarketing je skvělým doplňkem pro akviziční kampaně. Uživateli se připomíná formou reklamního inzerátu. 

Remarketingové seznamy

Remarketingová publika, nebo-li seznamy.

Pomocí publik určujeme:

  • Cílení – zda cílíme reklamu na všechny návštěvníky webu, nebo např. na kategorii, podkaterii, konkrétní stránku (např. s akční nabídkou), nebo třeba na určité produkty, či služby.
  • Trvání členství – čas od poslední návštěvy webu. Defaultní velikost seznamu je 30 dní, jelikož delší časový úsek PPC systémy nedoporučují (reklama už může uživatele obtěžovat).

Vytvořená remarketingová publika se následně přiřazují ke kampaním.

Typy remarketingu

Obecný (statický) remarketing v obsahové síti

Reklama je cílená pomocí ručně vytvořených remarketingových seznamů.

Ukázka responzivní obsahové reklamy v Google Ads
Ukázka reklamy – Remarketing cílený na všechny návštěvníky webu

Dynamický remarketing

Uživateli se dynamicky zobrazují produkty dle automaticky vytvořených publik:

  • zboží, které v minulosti navštívil na e-shopu,
  • zboží z kategorie, kterou navštívil,
  • produkty, které přidal do košíku, ale nenakoupil,
  • související produkty s nakoupeným zbožím, apod.
AdWords - Dynamický remarketing - Produkty, které uživatel navštívil
Google Ads – Dynamický remarketing – Produkty, které uživatel navštívil

Remarketing ve vyhledávání

Reklama ve vyhledávání (RLSA) se zobrazí pouze uživatelům z remarketingové publika.

Příklad RLSA inzerátu.
Příklad RLSA inzerátu.

Přečtěte si článek RLSA – Remarketingové kampaně ve vyhledávání v Google Ads.

Co je třeba?

Podmínkou je nasazení měřícího kódu, ideálně přes GTM. V Google Ads pro obecný (statický) remarketing stačí využívat publika z Google Analytics (bez nutnosti vložení kódu na web).

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)