Co je to responzivní (obsahová) reklama?

Responzivní reklama je typ reklamního inzerátu v Google Ads. Spadá do oblasti nativní reklamy. Můžete se setkat i s anglickou zkratkou RDA – Responsive Display Ads.

Jak responzivní reklama vypadá

Součástí responzivní obsahové reklamy je:

  • obrázek (obvykle fotka, případně grafický prvek),
  • textový popis mimo obrázek,
  • nadpis,
  • informace o firmě.
Ukázka responzivní obsahové reklamy v Google Ads
Ukázka responzivní obsahové reklamy v Google Ads

Výhody responzivní reklamy

  • Nepotřebujete grafika. Responzivní reklamu zvládne vytvořit PPC specialista sám.
  • Rychlost. Inzerát je vytvořený během několika minut (jsou-li připravené obrázky).
  • Reklama se přizpůsobí jakékoli ploše v rámci Google AdSense. Nemusíte tedy vytvářet mnoho rozměrů jako u bannerové reklamy.
  • Při vytváření jedné reklamy rovnou zadáváte několik nadpisů, popisů a nahráváte obrázky. Systém pak automaticky testuje jejich výkon a zobrazuje nejvýkonnější kombinace.
  • Responzivní reklamu umí používat jak Google Ads, tak i Sklik (v Skliku jde o Kombinovanou reklamu).

Nevýhody responzivní reklamy

  • Do obrázku je možné přidat max. 20 % textu.

Doplňující zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)