Co je to referral a referral návštěvnost?

Referral značí to, že návštěvník přišel do kontaktu s webem z nějakého odkazu. Může se jednat o jiný web, zbožový srovnávač, ale třeba i vyhledávání obrázků.

Údaje o referral návštěvnosti v Google Analytics

Na obrázku jsou vidět návštěvy uživatelů z referralu pocházející z různých zdrojů.

Google Analytics - Referral návštěvnost
Google Analytics – Referral návštěvnost

Po přepnutí na záložku Médium lze vidět čísla za celý referral (tedy suma z Facebook referralu, obrázkového vyhledávání apod.).

Google Analytics - Referral návštěvnost - Médium
Google Analytics – Referral návštěvnost – Médium

Pozor na to, že návštěvy z obrázkového vyhledávání nemusí být vždy pod referallem. Někdy spadnou i do organicu. Navíc všechny odkazy nemusí patřit do referral návštěvnosti, mohou být jinak označeny přes UTM parametry.

Další zdroje