Co je to CTR?

CTR – Click Through Rate = Míra prokliku. Jde o poměr lidí, kterým se reklama zobrazila a kteří se na ni proklikli. CTR je jedním z faktorů, který určuje kvalitu PPC reklamy.

Výpočet Míry prokliku

CTR = Prokliky / Zobrazení reklamy * 100 [%]

Pokud se reklama zobrazí 1000x a získá 50 prokliků, CTR je 5 %. 

Práce s CTR

Obecně platí, čím vyšší míra prokliku, tím lépe. Znamená to, že:

  • Máte zajímavé reklamní inzeráty.
  • Cena za proklik (CPC) se vám časem snižuje.
  • Vaše reklama je relevantní.

CTR sledujeme hlavně v kampaních ve vyhledávání Google a Seznamu. Obecný standard ve vyhledávací síti je CTR okolo 5 %. Zaléží to ale na mnoha faktorech, např:

  • Na které pozici se s reklamním inzerátem umístíte.
  • S jakou konkurencí soupeříte (známé značky zkrátka mají výhodu).
  • Jaké můžete nabídnout konkurenční výhody.

Tím, že zlepšujete CTR, zároveň budujete podklad pro lepší Skóre kvality. A věřte, že snaha za to stojí.

CTR vs. Click rate

Míru prokliku a míra kliknutí se často zaměňuje.

Míra prokliku (CTR) znamená, že uživatel se reálně prokliknul na cílovou stránku.

Míra kliku (Click rate) znamená, že uživatel klikl na reklamu, ale na na cílovou stránku se vůbec nemusel dostat (např. z důsledku výpadku serveru).

Další zdroje