Co je to bounce rate?

Bounce Rate, nebo-li Okamžitá míra opuštění.

Vyjadřuje procento lidí na webu, kteří přišli na vstupní stránku a už neprovedli žádnou další akci. Tzn., že již neklikli na žádnou jinou stránku, ani položku v menu.

Vysoká míra bounce rate

Možné důvody:

  • Uživatel na vstupní stránce našel všechno, co potřeboval, vč. kontaktního formuláře. Neměl důvod pokračovat dál.
  • Návštěvník přišel na vstupní stránku, kde je jiný obsah, než hledal. Chyba mohla vzniknout např. nerelevantní reklamou.
  • Špatná navigace webu. Chybí prvky, které by návštěvníka snadno provedly webem.
  • Web je pro návštěvníka opravdu nezajímavý a nemá důvod pokračovat. 
  • Spammová návštěvnost od robotů.

Vysoká míra okamžitého opuštění tedy nemusí vždy znamenat, že je něco špatně. Problém nastává ve chvíli, kdy vyloženě chcete, aby návštěvník prošel více stránek – např. u e-shopu prošel košíkem. V takovém případě musíte jít do Google Analytics a hledat příčiny. Důvodem může být např. špatně nastavená PPC reklama.

Bounce Rate se nejčastěji pohybuje mezi 30 % až 80 %.

Další zdroje