Co je to brand nebo-li značka?

Brand je pomyslným mostem mezi firmou, výrobcem, dodávajícím a konečným zákazníkem. Zjednodušeně řečeno, jde o celkovou zkušenost a spokojenost se značkou. Před objednávkou a během ní, vč. následné péče.

Důležité rysy pro brand

Brand nejsou pouze viditelné věci, jako je logo, či obal výrobku. Důležité je i vnímání značky:

  • jak vystupuje navenek,
  • jak komunikuje na sociálních sítích,
  • jaký tón volí,
  • jakou má stanovenou cenovou strategii,
  • kvalita produktů,
  • rychlost dodání.
  • grafika webových stránek,
  • ochota pracovníků,
  • nebo s jakým archetypem je spojena.

Podstatné také je, zda je značka dostatečně odlišná od konkurence. Tedy zapamatovatelnost.

Vliv Brandu na výkonnostní reklamu

Známá značka má pozitivní vliv na PPC kampaně:

  • Obvykle mívá výrazně vyšší míru prokliku (CTR). Mnoho potencionálních návštěvníků se rozhoduje dle toho, jestli brand znají.
  • Vyšší konverzní poměr. Lidé ztrácejí obavy z nákupu. Mají větší tendenci dokončit objednávku.
  • Větší objem brandových kampaní.

Dobře vybudovaný brand tedy významně pomáhá celému on-line marketingu. 

Další zdroje