PPC restart 2023 – report

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)
PPC Restart 2023

Jaký byl 7. ročník PPC Restartu?

Vytříbené technické přednášky se střídaly s marketingovými a vytvořily chutný koktejl. Nechyběla aktuální témata jako AI, Performance Max, nebo Google Analytics 4.

Byli jsme u toho. Tentokrát z pohodlí nové kanceláře. Mrkněte, jak se letošní akce vydařila. Níže najdete řečníky, kteří mě zaujali.

Obsah

Ako vyškálovať PMAX tak, aby sme dosiahli dvojnásobný obrat?

Lukáš Hvizdoš (6clickz)

Technická přednáška o optimalizaci Performance Max kampaně.

Hlavní tipy od Lukáše:

  • Kontrolujte počet aktivních produktů. 
  • Produkty bez prokliků za posl. 30 dní si zaslouží extra kampaň.
  • Testujte title jednotlivých produktů. Ohlídejte si klíčové slovo v názvu (např. Dlažba do kuchyně).
  • Pozor na výkyvy:
    • Výpadkem zdroje může prudce narůst útrata jiného kanálu (video), který navýší PNO.
    • Změna v jiných kampaních může ovlivnit i PMax.

Prezentace: Ako vyškálovať PMAX tak, aby sme dosiahli dvojnásobný obrat?

Poučení: Nejen nastavení v Google Ads, ale i práce s feedem dokáže zlepšit výkon kampaně. Nezapomínejte na to.

Videoreklama na YouTube – přemýšlíme nad ní správně?

Ondřej Sláma (ondrejslama.cz)

Přednáška o tom, jak je důležité sledovat metriky u kampaní a pracovat s nimi.

Hlavní moto: S každou další sekundou u videoreklamy stoupá šance, že si ji zapamatujete.

Prezentace: Videoreklama na YouTube – přemýšlíme nad ní správně?

Poučení: Začněte více počítat. Nebo více používat Reach Planner při plánování kampaní.

Co musí o Google Analytics 4 vědět každý PPC specialista?

André Heller (andreheller.cz)

Nadupaná přednáška o GA4, kde se probraly:

  • Hlavní rozdíly mezi návštěvou v GA4 a UA.
  • Reporty pro PPC speciality.
  • Importy nákladů do GA4.
  • Limity GA4.

Hlavní sdělení: dnešní weby jsou o událostech, změnil se přístup.

Prezentace: Co musí o Google Analytics 4 vědět každý PPC specialista?.

Poučení: Začněte používat GA4. Doplňte si mezery ve vzdělání. Už je vážně nejvyšší čas.

SATO aneb jak přemýšlet nad stavbou účtu Google Ads

David Janoušek, Jan Janoušek (taste.cz)

Přednáška o tom, jak strukturovat kampaně pomocí metody Hagakure, Royal Berl a Royal Shop.

Výhody:

  • Na kampaně snadno aplikujete automatické strategie (sestavy dělíte minimálně, pracujete s volnou shodou).
  • Díky metodě Royal Perl budete mít levnější cenu za proklik.

Nevýhody:

  • Obecnější inzeráty.
  • Kampaně vytvořené metodou Hagakure neaimportujete do Skliku (využívají DSA, RLSA).

Více zjistíte z článků od Hanky Kobzové:

Prezentace: SATO aneb jak přemýšlet nad stavbou účtu Google Ads.

Poučení: Rozšiřte si obzory. Pozor ale, že tyto inovace těžko nevuyžijete v Skliku. Zvažte tedy, zda se Vám opravdu vyplatí nasadit.

AI pro PPC: Mezi hypem a realitou

Ladislav Vitouš (vitousladislav.cz)

Přednáška o tom, jak může PPC specialista využívat AI pro svoji práci.

Namátkou:

  • Tvorba podkladů pro RSA inzeráty.
  • Pomoc s texty na vstupní stránky.
  • Inspirace na klíčová slova.
  • Psaní scriptů.
  • Funkce do Excelu či Google tabulek.

Prezentace: AI pro PPC: Mezi hypem a realitou.

Poučení: Čím kvalitnější zadání, tím lepší výsledek. Hlavně si ověřujte informace, které Vám AI poskytne.

Zasáhněte svoji cílovou skupinu přesně a spolehlivě (i bez cookies)

Jiří Novotný (Seznam.cz)

Jiří přednášel o RTB reklamě na Seznamu. Jaké jsou možnosti cílení a jak technicky funguje.

Prezentace: Zasáhněte svoji cílovou skupinu přesně a spolehlivě (i bez cookies).

Poučení: RTB přináší velmi zajímavé možnosti cílení. Nezapomínejte na něj.

Optimalizujte nejen kampaně, ale i sebe

Libor Mattuš (libormattus.com)

Tato přednáška byl takový výdech a nádech PPC Restartu. Vztyk. Sednout. Vztyk. Sednout.

Prezentace: Optimalizujte nejen kampaně, ale i sebe.

Poučení: Nezapomeňte se občas protáhnout. Kupte si polohovací stoly, ať můžete v práci i stát.

Jsou PPCčkaři diamanty ve světě reklamy?

Petra Nulíčková (petranulickova.cz)

Petra přinesla zajímavá statistická data o stavu uchazečů na poli on-line marketingu.

A co Vy? Kolik se Vám povedlo nasbírat diamantů? Pokud nevíte o co jde, koukněte do přednášky a najděte se.

Prezentace: Jsou PPCčkaři diamanty ve světě reklamy?.

Poučení: PPC specialistů je na pracovním trhu stále nedostatek. Ale je dobré mít přesah.

Facebook Ads: Jak z rozpočtů vytěžit maximum i v roce 2023

Aneta Hemerová (petrhandlir.cz)

Pěkná přednáška o Facebook kampaních.

Je lepší banner nebo obyčejná fotka?

V čem se vyplatí pitvat a co už je ztráta času?

Prezentace: Facebook Ads: Jak z rozpočtů vytěžit maximum i v roce 2023.

Poučení: Facebook reklama už není převážně o technickém nastavení. Je hlavně o dobrém produktu a jeho prezentaci.

Závěr 1

Navštívili jste některé předchozí konference? Zavzpomínejte. Minulé PPC Restarty vč. zhodnocení, jsou pořád k dispozici :-).

Závěr 2

Za mě TOP přednášky:

  1. Ako vyškálovať PMAX tak, aby sme dosiahli dvojnásobný obrat? – Lukáš Hvizdoš
  2. Co musí o Google Analytics 4 vědět každý PPC specialista? – André Heller
  3. AI pro PPC: Mezi hypem a realitou – Ladislav Vitouš

Jak už to bývá, některé přednášky zaujaly více, jiné méně. Každopádně, před všemi řečníky smekám a děkuji organizátorům za skvělou akci.

Těším se na příští PPC Restart. Díky, TasteSun.

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)