Vyloučení platebních bran z Google Analytics

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)

Dneska si trošku zpřesníme měření v Google Analytics. Pokud na e-shopu používáte platbu přes platební bránu, zpozorněte. Možná se vás týká následující problém a v Google Analytics měříte chybně transakce a tržby.

Proč to řešit?

Pokud není správně nastavené vyloučení, tak platební brány „kradou“ transakce původním zdrojům návštěvy. Děje se pak to, že na e-shop lidé přichází např. z PPC, vloží zboží do košíku, zaplatí přes platební bránu (ta je ovšem mimo web), takže při odchodu na platební bránu se „ztratí“ původní zdroj a při novém příchodu z platební brány dostane zdroj nový – platební bránu.

A problém je na světě. 

Nyní vůbec netušíme, jaké placené nebo i neplacené zdroje fungují. Čím více budete mít plateb přes platební bránu, tím více máte zkreslená data.

Jak to zjistit?

V Google Analytics stačí jít do:

  • Akvizici >> Veškerá návštěvnost >> Zdroj / medium

Velmi často takto podezřelý zdroj návštěv má i vysoký konverzní poměr.

A hledejte např. něco jako:

  • 3dsecure.gpwebpay.com

Jaké je řešení?

Překvapivě velmi jednoduché. Stačí v Google Analytics nastavit vyloučení:

  • Správce >> Údaje o měření (najdete na úrovni Služby) >> Seznam vyloučených odkazujících zdrojů

Nastavení vyloučených zdrojů v Google Analytics

Nastavení následně vypadá např. takto:

Seznam platebních bran pro vyloučení

  • gopay.cz
  • gpwebpay.com
  • platebnibrana.csob.cz
  • paypal.com
  • paysec.cz
  • payu.com

Dále přidejte adresy platebních bran a bankovních institucí, které na e-shopu využíváte.

Dobrá rada na závěr

Pokud po někom přebíráte on-line marketing (a je jedno jestli se budete starat o PPC, SEO, Facebook nebo jinou část), vždy si nastavení zkontrolujte.

Chcete více informací o on-line marketingu?

Projděte si přes 200 úkolů z on-line marketingu v základní verzi ZDARMA.

Petr Jiránek
Follow me
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments