PPC restart 2019 – report

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 5,00 out of 5)
PPC Restart 2019

Jaký byl 3. ročník PPC Restartu? Nabušené technické přednášky se střídaly s marketingovými. Došlo např. na oblíbené téma PPC vs. SEO, Google Ads API, analýzu konkurence, nebo otázku, jak se postavit ke stále rostoucím cenám reklamy.

Tentokrát se akce konala v nádherném prostředí Divadla pod Palmovkou. Mrkněte, jak se letošní akce vydařila. 

Obsah

PPC analýza konkurence

Adam Dvořák, Lenka Brejšková (eVisions.cz)

Analýza konkurence ve 3 krocích. Za použití nástrojů jako Collabim, Similar Web nebo statistiky aukcí v Google Ads. Věc, kterou takto dohloubky dělá jen málokdo.

Super pro inspiraci, jak analyzovat konkurenci lépe. Díky.

Zralost: 3, některé postupy 4

Prezentace: PPC analýza konkurence.

Ponaučení: Nezapomínejte na analýzu konkurence. Minimálně z Google Ads a Statistik aukcí, které má k dispozici každý.

Tom a Jerry jdou, konverze nesou

Richard Klačko, Marie Tlapáková (Taste.cz)

Skvělá přednáška o tom, jak si mohou vzájemně PPC a SEO specialisti pomoci. I takovou věc, jako je výkon PPC inzerátů, může SEO team velmi ocenit.

A věděli jste, že vaši SEO kolegové vám mohou pomoci zlepšit Skore kvality? Stejně tak kvalitu DSA kampaně, kde je velmi důležitá struktura a indexovatelnost webu.

Přesto, že řada věcí je dlouhodobě známá, často se na ně zapomíná.

Díky moc, Marušce i Richardovi.

Zralost: 4

Prezentace: Tom a Jerry jdou, konverze nesou.

Poučení: SEO a PPC si opravdu mohou pomáhat. Sdílejte mezi sebou data v teamech.

Cena PPC kanálů roste. Jak se k tomu postavit?

Petr Bureš (uLab)

Na reálných příkladech Petr ukázal,, jak výrazně může meziročně stoupnout CPC.

Kromě dat uvedl Petr i možné kroky, jak situaci řešit. Např. u lokálního e-shopu. Spousta praktických rad a zkušeností. Opět se ukázalo, jak důležitá je komunikace v teamu.

Určitě koukněte na přednášku, kde mj. najdete limity PPCčkaře. Kdy už si specialista sám neporadí a je třeba se ozvat.

Petře, díky. Za mě jedna z TOP přednášek dne.

Zralost: 4

Prezentace: Cena PPC kanálů roste. Jak se k tomu postavit?

Poučení: Komunikujte. Hledejte řešení, která pomohou zvýšit konverzní poměr a snížit cenu za proklik.

Make GDN great AGAIN

Lukáš Bartošek (Head of Performance & Marketing Strategist v Business Factory)

Prezentace o tom, jak důležitá je kreativa v dynamické display reklamě. Potřeba se odlišit. Zvýšit CTR a konverze. Např. animovanými prvky.

Nevýhodou prezentovaného řešení je potřeba specializovaných nástrojů, např. ROI Hunter. Tento nástroj máte určitě spojený především s Facebookem (případně Instagramem). Nicméně jej můžete použít i pro Google Ads.

Zralost: 4 až 5

Prezentace: Make GDN great AGAIN.

Poučení: Snažte se odlišit dynamickou reklamu. Cesta může být v animovaných prvcích u PPC reklamy.

Google Ads API vs skripty

Marek Pěntoň (Igloonet)

Hodně technická přednáška, zaměřená na výhody vlastních řešení postavených na API. Opět to není úplně ToDo věc. Postupy využijí hlavně velké e-shopy. 

Upřímně, přednáška mě nezaujala, nejsem úplně cílovka.

Zralost: 6

Prezentace: Google Ads API vs skripty.

Poučení: Automatizujte rutinní práci (pokud můžete a máte na to prostředky).

Optimalizace lead kampaní na základě kvality leadů a reálných prodejů

Jakub Kašparů (Lynt.cz)

Velmi zajímavá přednáška.

Kuba upozornil na úskalí automatického biddování pomocí tCPA. Levnější lead ne vždy bývá výhodnější. Přednášku velmi doporučuji ke shlédnutí. Obsahuje i návod, jak přejít na tROAS a zefektivnit tak kampaně.

Zralost: 5

Prezentace: Optimalizace lead kampaní na základě kvality leadů a reálných prodejů.
Stáhněte si: Plugin do WordPressu na kvalitu poptávek v PPC.

Poučení: Automatizace biddování není vždy přínosná. Pozor na tCPA. Vyhodnocujte kvalitu leadů. Začněte používat plugin a cílit na relevantnější lidi v kampaních.

Video kampaně a Google reporty s nimi spojené

Kamil Kotraba (Bonami)

Kooperace: televizní reklama vs. YouTube reklama a vyhodnocování. Zajímavé pro rozšíření obzorů. Nemám ale klienta, kde bych tuhle přednášku využil.

Zralost: 6

Prezentace: Video kampaně a Google reporty s nimi spojené.

Poučení: Televizní reklama je efektivní zhruba 2-3 týdny po spuštění. Poté ztrácí účinnost. Jo a Conversion lift není úplně dobrá metrika pro vyhodnocování. Uvidíme, jestli někdy využiji :-).

Dynamika bez feedu

Jakub Jamrich (Fragile)

Návod, jak si vytvořil feed pomocí scrappování webu. Princip je vlastně velmi jednoduchý. Robot vytáhne data z feedu. Vy musíte zařídit, aby se z webu stal e-shop.

Zralost: 5 až 6

Prezentace: Dynamika bez feedu.

Poučení: Všechno je možné. I dynamika bez feedu. Chce to ale hodně přemýšlení a spoustu práce.

Ako pracovať s Facebook Ads, Messenger marketing a Email marketing kombom?

Milan Cidilo (6clickz)

Super přednáška nabušená informacemi. Jak využít chat bota v Messengeru a pracovat s kampaněmi. 

Přiznám se ale, že plno věcí jsem nepobral. Zkusím ještě vstřebat a podívat se na prezentaci s odstupem času. 

Zralost: 5

Prezentace: Ako pracovať s Facebook Ads, Messenger marketing a Email marketing kombom?

Poučení: Při práci s Facebookem se naučte využívat Messenger marketing. Je to opravdu mocná zbraň.

Jsme ještě PPC specialisté?

Matěj Konečný (Teamleader PPC v Optimio.cz)

Matěj ukázal, jak u klienta postupovali při propagaci značky. Od PLA kampaní a prací se slevami, přes YouTube kampaně, nefungující tROAS strategie, až po vlastní hru.

Zralost: 3 až 6

Prezentace: Jsme ještě PPC specialisté?

Jsme pořád PPCčkaři? I přesto, že už to není jen o klikání? Odpovězte si každý sám :-).

Magie komunikace

Martin Charvát

Hodně vymykající se přednáška. Pokud jste přišli kvůli PPCčkám, asi jste byli zklamáni.

Po skončení prezentace ale bylo poselství jasné:

  • Značka.
  • Emoce.
  • Nezměřitelné věci.

Zralost: 1 až 6

Prezentace: Magie komunikace.

Poučení: Všechno není jen o technikáliích. Naopak. V době rostoucí konkurence a cen za proklik je třeba se odlišit. Působit na emoce.

Future-proof meta-skills

Milan Formánek (13 let marketing v Red Bull Media House, nyní pro 30 zemí)

Přednáška od Milana v podstatě nepřímo navázala na tu předchozí. Perfektně uzavřela celý PPC restart.

Zralost: 1 až 6

Prezentace: Future-proof meta-skills.

Poučení: S věkem nám stoupá expertíza. Ale klesá kreativita. Dá se s tím bojovat? Možná. Tréninkem.

Závěr 1

Byli jste na konferenci i loni? Zavzpomínejte. Loňský report PPC Restart, vč. zhodnocení, je pořád k dispozici :-).

Závěr 2

PPC Restart 2019 považuji za velmi vydařený. Atmosféra divadla byla super (škoda absence wi-fi). 

Za mě TOP přednášky:

  1. Cena PPC kanálů roste. Jak se k tomu postavit? – Petr Bureš
  2. Optimalizace lead kampaní na základě kvality leadů a reálných prodejů – Jakub Kašparů
  3. Future-proof meta-skills – Milan Formánek
  4. Tom a Jerry jdou, konverze nesou – Richard Klačko, Marie Tlapáková

Přestože některé přednášky mě nezaujaly (prostě nejsem cílovka), všem řečnímkům patří mé velké uznání.

Těším se na příští PPC Restart. Díky, TasteSun.

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments