PPC restart 2018 – report

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 5,00 out of 5)
ppc-restart-2018

Lepší nebo horší než loni?
Teorie, praxe, nebo PPC buzzwords?
A má smysl jezdit příští rok?

Tentokrát je report hodně subjektivní, protože jsem se na jedné z přednášek a hlavně jejím výstupu přímo podílel. 

Tak pojďme na to.
(dopředu píšu, že všech co konference pořádají i těch co lezou na jeviště si vážím a cokoli co vyzní negativně, není hejt)

Obsah

Není špatné Youtube reklamy, jen špatného KPI

Eva Nyklesová – H1.cz

YouTube nedělám. V praxi se s ním nepotkávám. Nevyhodnocuji. Nikde nikoho skrz YouTube neřídím.

A právě proto, pro mě skvělá přednáška.

Protože se může stát, že to budu potřebovat, klidně za půl roku, klidně za rok. A já budu vědět, kde začít. Od čeho se odrazit. Co vůbec za formáty na Youtube je (ne, fakt to nevím), co, kde v jaké fázi měřit a vyhodnocovat.

Díky.

Zralost: 3, něco spíše 4 (že nevíte co to je? pečlivě čtěte a dovíte se to ;-))

Přednáška: (doplním)

Automatizace velkých účtů s využitím Google Big Query

Daniel Zrůst – Avast

  • Avast.
  • SQL. 
  • Obrovské množství dat (miliony řádků).

Vyhodnocuji, jasně že jo. Hezký by to bylo, mít to takto, ale já skončil u Google Data Studia, Google Sheets, stačí mi to a mým klientům také. Ač Dan tvrdil, že freelance to dá, a jako pohoda a uvolnil script, tak už jsem opatrný nasazovat něco, u čeho se vzdáleně musím na někoho spolehát.

Rád jsem si to poslechl.

Zralost: 5, spíše 6

Přednáška: (doplním)

Jak využít Facebook Dynamic Ads na maximum?

Petra Drahošová

Jasný, Feed Img z Mergada znám. FB Dynamic Ads oživujeme. Ale mít na to vlastní apku, do který nahrnu kreativu a ona vyflusne tuny reklam, přesně jak potřebuju, je prostě paráda. Za mě přednáška úplně v poho a na tento typ akce určitě patří. Ukazuje to přesně ty možnosti, jaké máte, i když aktuálně to asi neřešíte (já teda rozhodně ne). Stejně jako s Google Big Query.

Zralost: od 3 do 6

Přednáška: (doplním)

Oslovte nové uživatele pomocí dynamických reklam

Anna Petrová

Dost jsem toho věděl. Similar jsem nevěděl. Asi bych ani nemusel. Ale v pondělí si u PPCčkaře zjistím, jestli o tom ví on ;-). 

Za přednášku díky, stručně, jasně, srozumitelně.

Zralost: 3 až 4

Přednáška: (doplním)

Synergie PPC a programatických kampaní

Adam Nykles

Jako jo. Oddělená datová sila. Pojďme je spojit. No, dobrý, ale nástroj za desítky tisíc měsíčně.

Zralost: 6

Přednáška: (doplním)

Jak rozhýbat reklamu na Facebooku lowcost

Jan Fatura

Přiznání první: Minulo mě to. Počkám si na prezku, kde bude přehled apek, které byly uváděny.

Přednáška: (doplním)

Jsou značky v zajetí digitálu?

Josef Havelka

Wow. Super. Akorát mi to došlo zpětně. Což se mi u tohoto typu speakra stalo už po několikáte.

Víte jak: Žijete si v té své bublince, rutince, valíte, spokojenost sama, míra pozornosti pod bodem mrazu, pokora mizí. Pak přijde borec a kopne Vás pod koleno takovým způsobem, že Vám cvaknou zuby.

A o čem to teda vlastně bylo? 

Ne, digitál není vše.
Ne, sorry jako, ale marketing neděláte, děláte část z marketingové komunikace, a to ještě jenom kousek z ní a ještě ke všemu spíš jenom prodej. 
Dejte si bacha, vše je pomíjívé.

A že nevíte, o čem je řeč. No právě! Vraťte se o krok zpět, vraťte se k marketingu. Ke strategii. K poznání zákazníka. K výzkumu. K psychologii. K dopadu svých činů na business.

Samozřejmě, že čím jste hlouběji ve specializaci, tím méně se vás to týká. Čím více se považujete za markeťáka, tím se vás to týká více. 

Zralost: 1 až 6 (sebereflexe je třeba v každé fázi)

Přednáška: (doplním)

Marketingová mapa PPC

Michal Krutiš – Krutis.com

No a dostáváme se ke Zlatému Hřebu programu. Z mého pohledu. 

Vypustili jsme betu první Marketingové Mapy, PPCčkařské. Vlastně proč ne. Všechno má svůj vývoj. A vylepšovat budeme na základě zpětné vazby.

Věřte, že sepisovat něco, co používáte, do takového výstupu, aby se dal přenositelně použít, není úplně sranda.

Hodnocení přednášky a hodnotu výstupu nechám na jiných. Za nás je výstupem zatím hlavně KONCEPT. Řídit marketingové aktivity dle ZRALOSTI (proto také slovo Zralost a číslo na konci popisu přednášek). Nejprve si zpracovat STAV, ve kterém se projekt nachází a dle toho nadefinovat další kroky.

Tímto díky Michalovi, že skvěle přetavil, to co vzniká v diskuzích a debatách, do reálného, uchopitelného výstupu.

Velké díky i L. Kolovrat a M. Zeman za korekce a hlavně připomínky k checklistu.

Přednáška: Prezentace Marketingové mapy PPCrestart 2018 v .pdf

Automatizace search term optimalizace

Lukáš Vožda

Přiznání druhé: Bylo třeba probrat dojmy z přednášky Marketingových map, takže mě automatizace minula.

Přednáška: (doplním)

Facebook Brand Lift Study

Jan Veselý

Asi dobré, neumím posoudit, v každém případě pro mě hodně za horizontem. Už jenom ty podmínky (pokud si pamatuji dobře tak 1 mio útrata) jsou pro mě úplně nereálné.

Zralost: 5 spíše 6

Přednáška: (doplním)

Atribuční model Alza.cz a automatické strategie v Ads

René Tran, Ondřej Švarc – Alza.cz

Přiznání třetí: Odešel jsem. Alzu již jsem (tuším v rámci PPCofflinu na MarketingFestivalu) povídat slyšel.

Zralost: 6

Přednáška: (doplním)

PPC buzzwords – co je jen buzz a co skutečnost

Radek Hudák (@hudinx ze Shoptetu)

Udělal jsem moc dobře, že jsem se vrátil. Super přednáška. Střízlivý pohled na věc. Kritické myšlení zahrnuto. Mám to shrnout do jedné věty? 

Používejte selský rozum, nenasazujte bezhlavě poslední novinky, většina novinek není pro vás. 

Aby to nebylo chybně vyloženo, nikdo tím netvrdí, že byste neměli o novinkách vědět, že nemáte sledovat trendy a začít stagnovat, to vůbec ne. Nebo abyste přestali zkoušet, testovat a prozkoumávat. Pouze to chce chladnou hlavu, plán, ideálně strategii. Všichni máme omezené zdroje, tak jimi neplýtvejme.

Nu, a nedá mi to, přihřeju si polívčičku, mrkněte se na naše Marketingové mapy, i když to je vše na začátku, tak již nyní vám to při řízení marketingových aktivit pomůže. Minimálně v konceptu myšlení. Podívejte se třeba i na samotnou definici zralostního modelu. Pročtěte si CMMI už od základu. Začněte si informace zařazovat do „Zralostí„.

Zralost: 1 až 6 (selský rozum je třeba v každé fázi)

Přednáška: (doplním)

Závěr 1

I přesto, že mě spousta přednášek minula a část byla daleko na horizontu, část spíše až za obzorem, tak hodnotím kladně. Loni jsem si napsal také report. Teď jsem si ho dočetl (proto jsem si ho hlavně napsal :)) projeďte si ho také a porovnejte.

Závěr 2

Chcete z PPCrestartu vytěžit něco praktického? Vyměňte si checklisty, buď můžete takto https://www.checklisty.cz/ (pošlete checklist, dostanete přístup ke sdílené složce na Google Disku, kde budou i checklisty ostatních) nebo pokud ho máte veřejně, pošlete odkaz na checklistycz@gmail.com, přihodíme Vás do seznamu https://www.checklisty.cz/marketingove-checklisty/ (ideální cesta jak získat zpětný odkaz na svůj web ;-)). Checklisty budou v blízké době rozdělené dle témat. 

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kolovrat
Lukáš Kolovrat
5 let před

Díky moc za report.
Jinak, bylo mi ctí, se na PPC mapách podílet. Líbí se mi využití stupňů zralosti jako průvodce pro každou přednášku.
Držím palce celému projektu, ať dál roste a posouvá se.
Příští rok se na PPC Restartu určitě uvidíme.