RLSA – Remarketingové kampaně ve vyhledávání v Google Ads

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 votes, average: 5,00 out of 5)
AdWords - RLSA - Remarketing ve vyhledávání

Remarketing. Ostrá zbraň, kterou v PPC kampaních využíváme již řadu let. Už ale méně z nás ale používá remarketing i ve vyhledávací síti – RLSA, který umožňuje Google Ads (dříve AdWords). Přitom se v této kampani může skrývat zlatý důl tržeb. Stačí s ní šikovně pracovat. Pojďme se na ni podívat zblízka.

Běžné kampaně ve vyhledávání chcete mít co nejkonkrétnější. Optimalizací PPC se v ideálním světe dostáváte do stavu, co vyhledávací dotaz, to extra sestava. V RLSA na to jdeme jinak.

Tipy a triky k RLSA

Obecná klíčová slova

Používejte obecná klíčová slova. Za normální situace asi nebudete cílit na obecné klíčové slovo „jezírka“. Kdy jindy, než u zákazníků, která vás znají, máte tu možnost?

Příklad RLSA inzerátu.
Příklad RLSA inzerátu.

Zkuste použít i klíčová slova s volnou shodou

Ano. Volná shoda je sice někdy dobrý sluha, ale pekelně zlý pán. Není (téměř) nic horšího, než když zapomenete přidat multiplikátor a pak se křižujete nad vyhledávacími dotazy a utraceným rozpočtem. Tady ji ale použít můžete. Opatrně. Klidně si pro jistotu vytvořte extra sestavu jen pro klíčové slovo s volnou shodou, ať jej máte pod kontrolou. Pamatujte, že budete vidět i na synonyma, či příbuzné výrazy.

Nezapomeňte kampaň pravidelně kontrolovat. Alespoň zezačátku. Hlavně vyhledávací dotazy. Jednak, abyste se chránily a také proto, že určitě narazíte na příležitosti, na které můžete cílit i v klasických akvizičních kampaních ve vyhledávací síti.

Vylučujte

Nezapomeňte v RLSA kampani, kde zpravidla míříte obecnými klíčovými slovy, vylučovat. A to konkrétní slova, na které máte z minulosti extra sestavy. Např. plastová jezírka 1000 l. Přece návštěvníky nechcete posílat na obecnou stránku s jezírkovým sortimentem, když máte vypiplané inzeráty na 1000l plastové nádrže.

Používejte dlouhá remarketingová publika

Ano, obecně čím kratší, tím lepší. Ale pokud chcete cílit v RLSA i na lidi, kteří byli v minulosti spokojení a nakoupili (a to chcete), často s kratšími publiky nedosáhnete minimální velikosti publika. Ve vyhledávací síti nikoho neobtěžujete, jako v obsahovce. Lidi sami aktivně projevili o oblast zájem.

Takže klidně pracujte třeba s:

  • 30 denními publiky s lidmi, kteří navštívili web.
  • Ročními publiky s lidmi, kteří u vás nakoupili. Nakoupili – prošli váš web, dali jste jim, co potřebovali. Takže když už nakoupili jednou, pravděpodobně se nikde nazaseknou a nakoupí znovu.
  • Využijte i opuštěný košík. Publika ale budete mít často hodně malá, takže musíte využít delší období.

Segmentujte

  • Co publikum, to extra sestava.
  • Dále rozdělejte sestavy dle klíčových slov. Ideálně mějte extra sestavu na:
    • volnou shodu,
    • modifikovanou a frázovou shodu,
    • přesnou shodu.
  • Pro kontrolu: budete-li cílit na 2 publika – navštívili web a nakoupili, budete mít v kampani 6 sestav.

Hrajte si s inzeráty

…stejně jako s remarketingem v obsahové síti. „Nově dárek k nákupu“, „Už jste u nás nakoupili“ a další. Vy si poradíte.

Výhody

  • Můžete cílit na obecná klíčová slova ve vyhledávací síti, která jsou jinak příliš drahá.
  • Nemusíte se bát použít volnou shodu a získat širší zásah.
  • Díky obecnému cílení získáte příležitosti k akvizičním kampaním ve vyhledávací síti.
  • Můžete si hrát s inzeráty. Mluvit remarketingovým tónem.

Nevýhody

  • Sklik zatím RLSA neumí (ke dni 20.9. 2018).

Dejte si pozor

  • Pokud řádně nenastavíte vyloučení, můžete lidi posílat na obecnou cílovou stránku a ochuzovat tak své vymazlené konkrétní sestavy.
  • Ohlídejte si flexibilní zásah. Nastavte Cílení, ne Pozorování. Ať neproinzerujete kalhoty.

Podmínky

  • Musíte mít nastavený remarketingový kód na webu. (bez něho vám nepoběží ani klasický remarketing v obsahové síti).
  • Velikost publika – minimálně 1000 uživatelů ve vyhledávací síti. Jinak se reklamy nebudou zobrazovat.

Postup nastavení RLSA kampaně

  1. Vytvořte kampaň stejným způsobem, jako vytváříte kampaně ve vyhledávácí síti.
  2. Sestavám přidejte publika s flexibilním zásahem Cílení.
  3. Přidejte vylučující slova:
    1. Obecná, nerelevantní, která vylučujete i v klasické vyhledávací síti.
    2. Ta, na která již máte konkrétní sestavy.

Pokud kampaň tvoříte v rozhraní Google Ads, systém vás po kliknutí na Publika navede sám. Pozor, předvyplněné je Pozorování.

Nastavení publik v RLSA kampani Google Ads.
Nastavení publik v RLSA kampani Google Ads.

Pozor na to, pokud kampaň vytváříte v AdWords Editoru. Přejděte na reklamní sestavu a kliněte na Flexibilní zásah. Defaultně máte u všech sestav nastavení Pozorování. Změňte na Cílení. Viz screen.

Nastavení flexibilního zásahu v AdWords Editoru pro RLSA kampaně.
Nastavení flexibilního zásahu v AdWords Editoru pro RLSA kampaně.

Optimalizace

  • Kontrola vyhledávacích dotazů.
  • Tvorba nových sestav na výrazy, které fungují.
  • Tvorba nových sestav s kratšími publiky s vyšší cenou za proklik.
  • Sbírání příležitostí pro tvorbu nových konkrétních sestav ve vyhledávací síti.
  • Případně přidávání vylučujících slov (ale opatrně, pamatujte, že pracujete s lidmi, kteří již s vámi přišli do styku).

Strategie

  • Cílení na produkty s delším nákupním cyklem s vyšší cenou za proklik.
  • Změna Landing Page (vstupní stránky). Zkuste cílit např. na stránku s akcí.
  • Cílení na klíčová slova, která by byla v akvizici drahá. Případně na slova, která jste v minulosti vypli, jelikož se nevyplácela.
  • A další.

Chcete aktuální informace o PPC?

Potřebujete si zkontrolovat zda máte svoje PPC kampaně v Google ADS nastaveny správně?
Pak zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené aktuální ověřené úkoly a postupy do checklistů od předních PPC specialistů:

Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments