PPC restart 2017 – report

PPC restart 2017 – report
5 (100%) 7 hlas[ů]

Začlo to SEOrestartem, přes DATArestart, teď přišel první ročník perfektního PPC restartu a Vážení, SOCIALrestart následuje. Za ty prachy, radost na tu Pankrác jezdit ;). Tak co ten PPCrestart vlastně je? Obsahově našlápnutá konference rozumného rozsahu v příjemném prostředí. Jo, a skvělým rautem. Mrkněte, co bylo letos a za rok neváhejte dorazit, ale zase v klidu, aby na mě zbyl lístek.

Obsah

Nativní reklama – budoucnost displejové reklamy

Jiří Pokorný (SunMarketing)

Nativní reklama. Nás to v ČR čeká.
Některé plochy už i Seznam jako nativní označuje. Pokud úplně nevíte co je nativní reklama, tak:

Inzertní formát připomíná obsah webu (např. článek). Jedná se spíše o brandový typ reklamy, než výkonnostní. Text musí být označen jako placený (např. textem Reklama, Sponzorováno, apod.)

Překvapilo mě doporučení neuvádět na reklamních bannerech výzvu k akci ani brand. Dává to smysl. Ale přiznám se, že by mě to nenapadlo.

  • To, že bude mít nativní reklama větší CTR než běžný formát se dá přepokládat.
  • Naopak bounce bude u nativní větší než u běžného formátu.
  • A jak to bude s konverzním poměrem a výkonem? Dokud nevyzkoušíte, tak nevíte.

Prezentace: Nativní reklama

Stáhněte si: Šablonu pro nativní plochy na Seznamu (Skliku)

Hygiena AdWords kampaní ve vyhledávání

Eliška Kubátová (Google – Analytical Consultant)

Tak tohle celé bylo o HI score. O tom jak na vaše MCC kouká Google. 

HI score v rychlosti

  • 6 oblastí
  • 32 ukazatelů

Každá kampaň získá scóre 1:100. 

HI score je dostupné pro největší klienty s přímou podporou Google a asi pár velkým agoškám. Škoda. Minimálně jako checklist či inspirace pro zlepšení kvality účtů by to mohli mít k dispozici všichni.

A že by vás zajímalo o čem to vlastně je? Tak to máte kliku, protože máme stejný zájmy. Zhoršená kvalita fotek zaručena (projděte si prezentaci je tam vše potřebné a zbytek se dá domyslet).

Prezentace: Hygiena AdWords kampaní ve vyhledávání

Odnáším si z toho hlavně, že je dobré mít MCC konzistentní skrz všechny účtu (klienty).  

Pohledy, díky kterým víme, že naše kampaně šlapou

Petr Bureš (uLab)

Po třech minutách, kdy se Péťa trošku rozkoukával a zahříval, přišla smršť myšlenek, úvah a pohledů na řízení kampaní. „Ze shora“. Paráda. Jedna věc sice byla reportování, mě ale mnohem více zaujaly procesy (Co? Kdy? Akce!), které dělají v pravidelných intervalech.

Sami řešíme co a komu reportovat a v jaké formě. Náš KPI report má dneska kolem 15 stránek a k jeho zpracování je třeba kolem 1,5 hod. lidské práce. Na druhou stranu v něm máme přesně co potřebujeme, konkrétně na každého klienta. 

U teamů dává smysl mít svoje řešení. I když ta závislost na jednom člověku, který to celé drží v chodu, mi přijde jako dost vysoké riziko. U jednotlivce si myslím, že cesta povede spíše přes Google Data Studio, i když nebude tak flexibilní. Zaznělo, že vlastní řešení vyšlo na 100 až 130 hodin jenom vývoje + další čas kolem. 

Prezentace: Kontrolní pohledy na kampaně

Článek: Popisný článek k prezentaci o Kontrolní pohledy na kampaněJak v uLab vybírali nástroj pro správu PPC

Google Data Studio nevyšlo úplně špatně. A když vidím posuny v posledním roce, tak je asi na čase opustit reportování KPI v Google Sheets. A minimálně část prezenční vrstvy zobrazovat v Google Data Studio. Ale možná se pletu. Moc díky za tuhle přednášku.

10 tipů pro práci s Sklikem

Jiří Lesňák (Key Account Manager Sklik)

Tady to bylo tak pade na pade :). Na jednu stranu z mého pohledu tipy, které by v sálu snad každý měl znát (přehled účtu pro Sklik, plugin do Skliku pro KWA , remarketingový kód pro PR články (stejně tak funguje i zápis ve Firmy.cz)), na druhou stranu jsem rád, že jsem tam seděl, a to kvůli tipu č. 1.

Prezentace: 10 tipů pro práci s Sklikem

Odkaz: Plugin do Chrome pro Sklik

Co všechno vám umožní DMP

Ondřej Synčák (Adformu na pozici Platform Solution Consultant)

Není to úplně můj šálek kávy, tak jsem si šel dát kafe.

Prezentace: Co vše vám umožní DPM

Offline konverze v prostředí Facebooku

Tomáš Havlík (Business Factory tým Facebook Ads specialistů)

Přiznám se, že tohle budu muset ještě trošku vstřebat. A hlavně si to zkusit. Ve zkratce (aspoň to jsem si z toho odnesl):

Inzerujete lokálně na Facebooku kamennou prodejnu a chcete zjistit, jaký vliv má reklama na FB na prodeje. Lidi chodí a nakupují v prodejně. Musí platit kartou, nebo být např. ve věrnostním klubu (prostě na kase prokázat identitu). Prodeje z kasy prodejny si spárujete s Facebookem. A kouzlo je na světě :). Můžete si z toho vytvářet i lookalike publika.

Prezentace: Offline konverze na Facebooku

Zanedbávané šance ve spolupráci PPC & SEO

Lukáš Pítra (SEO specialista & PPC fanda na volné noze)

Řekl jsem to při, napsal jsem to po PPCrestartu a dokumentuji to i zde: nejlepší, nejpřínosnější a nejpraktičtější. Pro mě. A ještě se to dobře poslouchalo.

Spojení PPC a SEO mi dává už dlouhou dobu velký smysl. U menších klientů se to bude snažit dělat jeden člověk, u středních a větších to musí být o komunikaci specialistů na jednotlivé obory. Tyto dvě disciplíny se doplňují v mnoha ohledech.

Prezentace: Spolupráce PPC a SEO

Odkaz: CheckList ke stažení

Využíváme AdWords Editor naplno

Karel Rujzl (PPC specialista na volné noze)

Užitečné, zábavné a těším se na workshop na Marketing Festivalu. 

Nezapomeňte dát odběr YouTube kanálu a pamatujte, že dát palec nahoru u videa vás nebolí, ale palec dolů Karel opláče.

Proklikejte si prezentaci. Určitě se vám nějaký tip bude hodit a zrychlíte svoji práci s AdWords Editorem.

Prezentace: AdWords Editor naplno

Užitečná AdWords publika nad zákaznickými daty

Jan Tichý (pan Řídící v Medio Interactive)

Napojování vlastních dat (ze CRM). Je třeba těchto přednášek, aby malý kluci věděli, jak to dělají ti velcí ;-).

Prezentace: AdWords publika nad zákaznickými daty

Google Analytics v rukou PPC specialisty

Veronika Brindzová (Konzultant výkonové online reklamy na volné noze)
André Heller (Analytický stratég v Medio)

Praktické, bez omáčky. Vyváženě namíchané problémy od jednoduchých a jednoznačných (transakce a tržby, hodnota tržeb s DPH) až ke složitějším (duplicitní transakce).

Prezentaci si určitě projděte, má parádní strukturu – Definice problému – Vliv na PPC – Řešení. 

Prezentace: Google Analytics v rukou PPC specialisty

YouTube je jednoduché spustit, ale obtížně se vyhodnocuje a ještě složitěji optimalizuje

Dalibor Klíč (Analytik v české pobočce Google)

Nemám klienta, kde bych tuhle přednášku a informace upotřebil. Ale jedno si pamatovat budu: Pro YouTube kampaně mít v MCC extra účet na vyhodnocování.

Prezentace: Youtube – spustit, vyhodnocovat a optimalizovat

Boj s atribucí při desítkách tisíc objednávek měsíčně

Radek Hudák (ve Slevomatu vede marketing)

Přiznám se, že na tuto poslední jsem nebyl.

Prezentace: Boj s atribucí

Co dál?

Víte jak to je. Sedíte. Tweetujete. Jste happy. Přijedete. Všechno super. Nadšení velké.
A za měsíc (i dřív) vystřídá akce akci a nezavedete nic. Takže takhle ne, aspoň 3 věci:

  1. Projít Lukášův checklist a zavést do vlastních procesů
  2. Zavést procesy Péti Bureše, hlavně pravidelné 
  3. Reálný report v Google Data Studio pro klienta

Závěr?

Tady není o čem :).
Máme tady konferenci/e, kterou je ochoten někdo zorganizovat na vysoké úrovni za rozumné peníze, kam přijedou profíci a podělí se lidmi v sále o svoje zkušenosti a dají jim nahlédnout až pod pokličku, až ke svým procesům ve firmě. Přestože jsem tweetnul – „díky Medio a top Lukáš“ – tak teď, co jsem to sepsal – DÍKY VŠEM.

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me

Petr Jiránek

On-line marketing mě baví přes 10 let. Začínal jsem se SEO, nyní se starám hlavně o PPC kampaně našich klientů, mám přesah do projektového řízení. Fascinuje mě použitelnost webu se zvyšováním konverzního poměru.
Chci mít rozhled a prahnu po informacích.
Petr Jiránek
Follow me

Latest posts by Petr Jiránek (see all)