Co je to PPC?

PPC – pay per click = platba za proklik. PPC reklama je postavená na aukčním systému. Ve výsledku platíte pouze nutnou cenu na překonání konkurenčního výsledku. 

Výhody PPC reklamy

Neplatí se za zobrazení, ale až za proklik. Tedy za reálného návštěvníka, který přišel na web.

Což činí tento typ reklamy velmi vyhledávaným pro jeho výhody, které inzerent získává:

  • rychlé spuštění,
  • cílení,
  • flexibilitu,
  • data za krátkou dobu
  • a další.

Typy plateb

Kromě PPC se můžete setkat s mnoha dalšími typy plateb.

Namátkou:

  • CPA / PPA – cost / pay per action – platba za akci (výkon),
  • CPS / PPS – cost / pay per sale – platba za prodej,
  • CPM – cost per mille – cena za tisíc zobrazení,
  • CPT – cost per thousand – cena za tisíc zobrazení,
  • CPI – cost per impression – cena za impresi,
  • PPD – pay per day – platba za den (např. Firmy.cz),
  • PPV – pay per view – platba za zhlédnutí,
  • PPS – pay per post – platba za příspěvek.

Kam dál

O možnostech cílení, PPC systémech apod. pojednává pojem PPC reklama a PPC systémy.

Další zdroje