Co je to PPC reklama?

Reklama na Internetu, kde platíte za návštěvníka, který klikl na reklamu.

Oproti jiným metodám cílení (CPT, CPM apod.), máte výhodu:

  • Návštěvník vás nepřehlédl, platíte až za interakci.
  • Snadno doměříte efektivitu – výplácí se? Dosahuje stanovéno PNO?
  • Téměř ihned po spuštění jste na prvních stranách Seznamu a Google.
  • Můžete návštěníka znovu oslovit remarketingem.

PPC systémy

Rozhodli jste se PPC reklamu vyzkoušet? Super.

Můžete využít třeba tyto systémy:

  • Google Ads (dříve Google AdWords).
    • Reklama na Google a partnerských webech.
  • Sklik.
    • Reklama na Seznamu a partnerských webech.
  • Etarget.
    • Reklama na partnerských webech (iDnes.cz, Blesk, ČSFD, Facebook a další).

Způsoby reklamy

Typy reklamních sítí

Vyhledávací

Reklama se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání – na základě dotazu, který uživatel zadal do vyhledávacího pole.

Google Ads - Vyhledávací síť, vč. rozšíření o odkazy, telefon, popisky a lokalitu
Google Ads – Vyhledávací síť, vč. rozšíření o odkazy, telefon, popisky a lokalitu

Nejčastěji se jedná o výkonnostní reklamu, kdy vaším cílem je prodávat, ať už produkty, nebo své služby.

Obsahová

Zobrazujete se na partnerských webech PPC systémů. Ideální k tomu, abyste se dostali do povědomí navštěvníků.

Cílit můžete na základě např.:

  • Vybraných webů, na kterých se chcete zobrazovat.
  • Oborových témat.
  • Demografickcých údajů.
  • Zájmů (jaké weby lidi navštěvují, co se jim líbí), Zájmů o koupi (co za produkty si v poslední době prohlíželi),
  • a další.
Google Ads - Obsahová síť. Reklama umístěná článku, kde se píše o zahradních jezírkách
Google Ads – Obsahová síť. Reklama umístěná článku, kde se píše o zahradních jezírkách

Remarketing

Cílite na uživatele, kteří již navštívili váš web. Funguje jak brandově (připomínáte se), tak výkonově. Oslovujete velmi relevantní publikum.

Základem je ale publikum získané na základě kvalitní akvizice. Budete-li mít publikum složené hlavně z lidí, kteří web hned opustili, remarketing moc fungovat nebude.

Typy reklamních kampaní

Brandové

Cílem je, abyste byli se svojí firmou vidět. Ať už ve vyhledávací síti, kde to děláte hlavně kvůli Skore kvality, tak v Obsahové síti. Cílíte zpravidla HomePage webu.

Produktové

Obecně nejvýkonnější reklamy v PPC systémech. Mívají vysokou návratnost investic (ROI) a nízké PNO. Cílíte na konkrétní produkty (detaily produktů).

Použijte jestliže:

  • Máte e-shop,
  • Vaše produkty jsou hledané produktovým výrazem (např. tlaková myčka Riwall Pro REPW 150 Set).
  • Máte produkty s rozumnou skladovou dostupností, ideálně skladem.

Chcete vědět více? Přečtěte si článek o Produktových kampaních.

K produktovým kampaním lze zařadit i PLA kampaně.

Kategorie a značky

Doplnění celé skládanky PPC.

Cílíte na konkrétní kategorie, klidně i v kombinaci se značkami:

  • Nejčastěji ve vyhledávací síti,
  • ale klidně i v remarketingu (zvláště nevyužíváte-li Dynamický remarketing),
  • či obsahové síti (chcete-li např. podpořit určitou kategorii na oborových webech).

Zjistěte více o typech reklamních kampaních v Google Ads.

Související pojmy