Co je to přesná shoda?

V případě přesné shody se dotaz zobrazí pouze tehdy, shoduje-li se klíčové slovo v PPC systému s vyhledávacím dotazem. Často má tedy nejvyšší míru prokliku (CTR) ze všech shod klíčových slov.

Klíčové slovo v přesné shodě poznáte tak, že je ohraničeno hranatými závorkami. Např. [červený koberec].

Přesná shoda v Skliku

Inzerát se v SERPu zobrazí pokud:

  • uživatel zadá stejný dotaz, jako znění klíčového slova v Skliku,
  • uživatel zadá dotaz s rozdílnou diaktritikou.

Příklad použití přesné shody v Skliku

Klíčové slovo: [červený koberec].

Inzerát se zobrazí např. na dotaz:

  • červený koberec
  • cerveny koberec

Inzerát se nezobrazí na:

  • červený moderní koberec
  • červené koberce
  • koberec

Přesná shoda v Google Ads

V Google Ads se může inzerát zobrazit i na blízké varianty, tzn. např.:

  • překlepy,
  • rozdílná diakritika.
  • jednotné / množné číslo.

Využití přesné shody

Přesnou shodou si zajistíte pouze relevantní návštěvníky. Zobrazování inzerátů máte pod kontrolou. Na druhou stranu, pokud používáte výhradně přesnou shodu, okrádáte se o objem.

V ideálním světe máte 100% optimalizovaný účet a posbírané veškeré dotazy s extra sestavami. Stačí vám tedy klíčová slova pouze s přesnou shodou. To má ale málokdo.

Častým využítím v praxi je mít oddělena klíčová slova v sestavách:

Další zdroje