Co jsou to PLA kampaně?

PLA kampaně, nebo-li Reklamy s produktovými informacemi, patří k nejvýkonnějším reklamám v Google Ads (dříve AdWords) a Skliku. Reklamu spustíte pouze v případě, že máte e-shop.

Jak reklama vypadá

V inzerátech pak uživatel vidí:

  • obrázek produktu,
  • název produktu,
  • cenu produktu,
  • název domény.

Inzeráty se zobrazí:

  • V TOP pozici, nad výsledky vyhledávání (Google PLA).
    Google Ads - PLA - kampaně v Google Nákupech
    Google Ads – PLA – kampaně v Google Nákupech
  • Nebo vpravo, vedle výsledků vyhledávání (Seznam Produktové inzeráty – PI).
    Sklik - Produktové inzeráty - PLA reklama na Seznamu
    Sklik – Produktové inzeráty – PLA reklama na Seznamu

Svým zaměřením patří PLA vlastně ke Srovnávačům zboží, i proto tak funguje. Uživatel vidí všechny důležité faktory, které potřebuje. Má možnost srovnání s ostatními inzerenty.

Výhody PLA kampaní

Výkonnost

Často jeden z nejkonverznějších kanálů vůbec. Proto jej nasazujeme zpravidla jako jeden z prvních typů kampaní u klienta.

Rychlé pokrytí inzerce na celý e-shop

Během chvíle máte nastavenou kampaň a právě jste pokryli celý sortiment e-shopu. Můžete jít z práce dom, máte ten den vyděláno. Není to ale tak kouzelné, časem byste měli optimalizovat.

Relevance

Tím, že uživatel ví vše podstatné o produktu, málokdy na reklamu klikne někdo, kdo hledal úplně něco jiného.

Ale pozor, i tak procházejte Vyhledávací dotazy a vylučujte klíčová slova. A pamatujte, že reklama se zobrazuje nejen na produktové dotazy, ale i na obecná slova.

Nevýhody

Počáteční nastavení

Nastavení není úplně triviální. (což je ale zároveň výhoda, protože díky tomu v PLA neinzeruje každý).

Potřebujete:

  • XML feed, který splňuje specifikaci Google.
  • Účet Merchant Center.
  • Nastavenou dopravu (přes MC nebo XML feed).
  • Propojení Merchant Center s Google ADS.

Časová náročnost

Chcete-li vypilovat PLA kampaně k dokonalosti, bude vás to stát hodně času. Budete si hrát s:

  • vyhledávacími dotazy,
  • vylučujícími slovy,
  • rozdělením do více kampaní a sestav,
  • práci s biddováním u zboží, které funguje,
  • samotným XML feedem:
    • Vlastní štítky,
    • Vylaďování elementů – optimalizace Title, Description, Google Product Category.
  • a to pořád nemusí být konec.

Ale nezoufejte. Můžete si pomoct novinkou – Chytré kampaně v Nákupech Google, které veškerou optimalizaci převezmou za vás. I když pozor, nic není dokonalé.

Další zdroje