Co je to volná shoda?

Volná shoda je shoda s největší tolerencí přesnosti vyhledávacího dotazu a klíčového slova zadaného v PPC systému. Klíčové slovo ve volné shodě poznáte tak, že nemá žádné znaky okolo (uvozovky, pluska, ani hranaté závorky).

Volná shoda v Skliku

Inzerát se v SERPu zobrazí pokud:

  • uživatel zadá stejný dotaz, jako znění klíčového slova v Skliku,
  • uživatel zadá dotaz s rozdílnou diaktritikou,
  • uživatel zadá dotaz s odlišným slkoňováním,
  • uživatel zadá dotaz s odlišným slovosledem, či pořadím slov.

Příklad použití volné shody v Skliku

Klíčové slovo: červený koberec.

Inzerát se zobrazí např. na dotaz:

  • červené koberce
  • cervene koberce
  • prodám červený koberec
  • červený moderní koberec
  • byt s červeným kobercem

Inzerát se nezobrazí na:

  • zelený koberec
  • levný koberec
  • červená kusovka apod.

Volná shoda v Google Ads

V Google Ads je volná shoda výrazně volnější. Neomezuje se na to, že vyhledávací dotaz musí obsahovat všechny fráze z klíčového slova. Takže klíčové slovo červený koberec se může zobrazit i na dotaz „koberec“, nebo třeba „červená kusovka“. Bohužel, občas se reklama zobrazí i na úplně irelevantní dotaz, protože systém předpokládá, že se jedná o synonymum klíčového slova.

Jak volnou shodu v Google Ads zkrotit?

Používejte modifikovanou volnou shodu. Funguje velmi podobně, jako volná shoda v Skliku.

Využití volné shody

Volná shoda je perfektní pro sběr dat. Za určité časové období se nashromáždí sbírka vyhledávacích dotazů.

Vyhledávací dotazy můžete využít:

  • pro tvorbu extra sestav s přesnějším reklamním inzerátem,
  • pro doplnění obsahu na web,
  • nerelevantní dotazy jako vylučující klíčová slova.

Mějte na volnou shodou extra sestavu a pravidelně (ze začátku v krátkých časových intervalech) kontrolujte vyhledávací dotazy.

Další zdroje