Co jsou to vícekanálové cesty?

Vícekanálové cesty, nebo-li anglicky Multi-Channel Funnels. V Google Analytics jsou standardně všechny zásluhy připsané poslednímu zdroji, ze kterého návštěvník provedl konverzi.

V přehledu Vícekanálové cesty je možné zjistit:

  • jaké byly předchozí zdroje,
  • kolik času uplynulo mezi první interakcí a nákupem.

Vícekanálové cesty v Google Analytics

Konverzní cesty jsou k nalezení pod přehledem Konverze -> Vícekanálové cesty

Trasy ukazují interakce mezi jednotlivými zdroji návštěv. Např.:

  • placené vyhledávání,
  • přirozené vyhledávání
  • obsahová reklama,
  • odkazující zdroje,
  • sociální sítě…

Asistované konverze

V přehledu je vidět, kolik konverzí kanál vyvoval, vč. asistencí. Zároveň je zobrazena hodnota konverzí (pokud je web či e-shop měří).

Google Analytics - Asistované konverze
Google Analytics – Asistované konverze

Najčastější konverzní trasy

Nejčastější konverzní trasy ukazují, které zdroje se podílely na výsledné konverzi. Vč. hodnoty objednávek.

Asistované konverze - vícekanálové cesty v Google Analytics
Vícekanálové cesty: Nejčastější konverzní trasy v Google Analytics

Mrkněte i na pojem Atribuční modely. Lépe pochopíte problematiku přiřazování konverzí jednotlivým zdrojům.

Další zdroje