Skóre kvality v Google Ads

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 4,43 out of 5)

Chcete zlevnit svoje náklady na Google Ads (dříve AdWords)?
Chcete být více vidět na první straně a topových pozicích za méně peněz?
Tak to si vymazlete skóre kvality. A to nejen u jednotlivých klíčových slov, ale u celého Google Ads účtu.

Skóre kvality v Google Ads

Proč je to tak důležité?

Čím je nižší skóre kvality, tím

  • způsobilost reklamy pro aukci
  • skutečná cena za proklik (CPC)
  • pozice reklamy

Jednoduše řečeno: Vysoké scóre kvality reklamu zlevní a posune výše. A o to přeci jde.

Jak se počítá

  • očekávané CTR reklamy (míra prokliku)
  • historické CTR viditelné URL adresy
  • kvalita vstupní stránky
  • relevance obsahu na vstupní stránce a vyhledávacího dotazu
  • geografický výkon
  • cílená zařízení

Z čeho se skládá

Očekávaná míra prokliku

Pravděpodobnost kliknutí na reklamní inzerát. Google Ads zohledňuje jak historický výkon vlastního účtu, tak i srovnání s ostatními inzerenty.

Pozice ve vyhledávání nehraje žádnou roli. Hodnocení se vztahuje vždy ke konkrétní pozici.

Relevance reklamy

Jak klíčové slovo souvisí s obsahem reklamního inzerátu. Hodnocení tedy odhaluje slova, která dostatečně nesouvisejí s reklamním inzerátem.

Dojem ze vstupní stránky

Jak moc je vstupní stránka relevantní a užitečná pro uživatele, kteří klikli na reklamu. Zda našli na stránce to, co hledali – stránka obsahuje klíčové slovo, či výraz, který uživatel hledal.

Dalšími faktory jsou např.

  • Rychlost načtení vstupní stránky.
  • Stránka bohatá na užitečný obsah.
  • Neobsahuje vyskakující okna apod.

Měření Skore kvality v Google Ads pomocí scriptů

Měření scóre kvality celého účtu

Každému klíčovému slovu je přiděleno skóre kvality na stupnici 1–10, kde 1 je nejnižší skóre a 10 nejvyšší skóre.

My chceme 1 číslo pro celý účet.

odkaz na script

Měření analýzy složek Skore kvality

Skript umí odhalit, na kterých složkách Quality Score je třeba zapracovat. Zda je o očekávané CTR, Relevanci reklamy nebo Dojem ze vstupní stránky.

odkaz na script

Zajímavost

Jeden z důvodů proč se doporučuje používat brandové kampaně je právě zvýšení celkové kvality účtu. Takže sice utratíte pár procent rozpočtu na brandové kampaně, ale ušetříte, tím, že se ostatní nebrandové kampaně zlevní.

Další zdroje k tématu:

Chcete znát názor na Skóre kvality od PPC odborníků?

Zkuste tento nástroj, kde jsou sestavené ověřené úkoly do checklistů od předních PPC specialistů:

Projděte si přes 120 úkolů z PPC v základní verzi ZDARMA.

Co by vás mohlo zajímat dál?

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)
Odběr
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments