Jaký byl 5. ročník PPC Restartu?
Vytříbené technické přednášky se střídaly s marketingovými a vytvořily chutný koktejl. Došlo např. na oblíbené téma Právo v PPC, Cookies, produktové inzeráty, nebo měření kvality leadu.
Vyplatilo se opět přijet? Mrkněte, jak se letošní akce vydařila.
Obsah
- Nová média: Potřebujete resetovat nebo předefinovat reklamu? – Oleh Polovko
- Proč jsou akviziční kampaně důležitější než kdy dříve? – David Velechovský
- Maximalizace počtu leadů vs. kvalita leadů – Přemysl Horáček, David Smák
- „Jsem myslel, že…“ PPCčkařův průvodce po právní galaxii. Ručník s sebou. – Petra Dolejšová
- Vaše produktové inzeráty a jejich správná propagace – Olena Romanova
- LinkedIn – od osobního profilu k lead generation – Adam Zbiejczuk
- 5 otázek, které by si výkonnostní marketéři měli pokládat v roce 2021 – Dalibor Klíč
- Facebook Ads Strategy Framework na rok 2021 – Milan Cidilo
- Zánik cookies a FLoC – co to znamená a na co se připravit – Ladislav Vitouš
Nová média: Potřebujete resetovat nebo předefinovat reklamu?
Oleh Polovko (TikTok)
Takový úvod do TikToku z pohledu marketéra.
Základní myšlenky přednášky:
- Přidat zpátky emoce do reklamy – resetovat / redefinovat reklamu.
- Tik tok je mnohem blíž YouTube než Facebook.
Inzerce na TikToku je zatím levná, kvůli malé konkurenci. Je tedy možná čas jej vyzkoušet. Nezapomeňte ale, že lidé se sem chodí hlavně bavit. Takže výkon od toho moc nečekejte.
Prezentace: Nová média: potřebujete resetovat nebo předefinovat reklamu?
Ponaučení: Zkuste si rozšířit obzory o TikToku. Je zde přes miliardu uživatelů, kteří zde tráví hodně času.
Proč jsou akviziční kampaně důležitější než kdy dříve?
David Velechovský (Seznam.cz)
Přednáška hlavně o tom, že v účtech Skliku je malé procento využití akvizičních obsahových kampaní. A je vlastně škoda, že se využívá téměř výhradně remarketing.
Hlavní myšlenka: Retence má sice rychlé a levné výsledky, ale akvizice umožňuje firmě růst.
V poslední době vyrostly v akvizici hlavně Zájmy o koupi, Témata a Umístění. A nejlepší na tom je, že na poslední 2 cílení nemusíte řešit cookies. Ano, problém může být vyšší PNO než ostatní typy kampaní, což je třeba případně řešit s klientem a vysvětlit rozdílná KPI.
Nezaznělo nic moc nového, ale ruku na srdce, kdo z vás využívá obsahovku Skliku naplno?
Prezentace: Proč jsou akviziční kampaně důležitější než kdy dříve?
Poučení: Zrevidovat využití obsahové sítě v Skliku u klientů. Zaměřit se případně více na využití obsahovky, zvláště nyní, když se řeší zánik 3P cookies.
Maximalizace počtu leadů vs. kvalita leadů
Přemysl Horáček, David Smák (Taste.cz)
Řešení kvality leadů, tedy podobné téma, jako řešil na PPC Restart 2019 Jakub Kašparů. Důležité je tedy pochopit, že není lead jako lead.
Proč kvalitu leadů řešit?
- Lepší návratnost investic.
- Lepší pochopení leadových kanálů.
- Pomoc při plánování rozpočtu – co za typy kampaní bude nejvíce fungovat.
- Hrozí maximalizace nekvalitních leadů na ukor kvalitních.
- Potlačení kvalitních zdrojů.
Kluci ukázali příklad řešení založený na vstupním formuláři, následném nalití dat do Google Analytics a CRM, spojení těchto dat do Keboola a následná vizualizace.
Prezentace: Maximalizace počtu leadů vs. kvalita leadů
Poučení: Kromě množství leadů a CPA řeště hlavně kvalitu leadů. Začít můžete i přes Google sheety doplňované od klienta.
„Jsem myslel, že…“ PPCčkařův průvodce po právní galaxii. Ručník s sebou
Petra Dolejšová (petradolejsova.cz)
Pro mě asi nejlepší přednáška. Od parazitování konkurence, prošlých inzerátů a NDA jsme se dostali až ke Švarc systému. Proto jí zde také věnuji nejvíce prostoru, ať z ní taky něco máte ;-).
Takže stručný výtah.
Ohlídejte si v PPC
- Zákaz používání názvu konkurence v PPC inzerátech
- Cílení na konkurenční brand – necílit, jde o nekalou soutěž. Soudy toto berou jako parazitování na konkurenci, přestože zásady PPC systémů Sklik a Google Ads tímto neporušujete. Pokud toto po vás klient chce, nechte si to od něj písemně potvrdit, ať jste z obliga.
- Pozor na aktuálnost – neinzerovat např. na propadlá školení, odpovídáte pak za škodu. Při takovýchto časově omezených akcích tedy nezapomeňte využívat automatické vypnutí kampaní v daný čas. V praxi se však nestává, že by klient škodu vymáhal, spíše odejde.
Ohlídejte si ve smlouvách
Ve smouvách ošetřete:
- Klienty, kteří se mezi sebou konkurují. Můžete pro ně pracovat?
- Zda máte povoleno v rámci Case study či jiných prezentací zveřejňovat výsledky klienta.
- Přístupy do účtů.
- Jak řešit, když je udělaná práce a klient nedobije kredit.
- Ujasněte si s klientem, že můžete použít klienta jako referenci.
- Vícepráce. Co když pro klienta s paušální platbou musíte náhle pracovat i o víkendu?
U freelancerů jsou místo smluv typické zálohy.
Švarc systém
Na toto si dejte pozor, když spolupracujete na Švarce:
- Nemějte ve smlouvě jen 1 klienta.
- Fakturujte si varibialní odměnu.
- Fakturujte více klientům.
- Neudávejte ve smlouvě pracovní dobu, ani hlášení dovolených.
Prezentace: „Jsem myslel, že…“ PPCčkařův průvodce po právní galaxii. Ručník s sebou.
Poučení: Rozšiřujte si vzdělání v oblasti práva. A když nevíte, od toho je tu Petra ;-).
Vaše produktové inzeráty a jejich správná propagace
Olena Romanova (roihunter.com)
Hodně technická přednáška, zaměřená na práci s produktovými daty, důležitost komunikace mezi odděleními a jak tomu všemu může pomoci ROI Hunter.
Upřímně, přednáška mě úplně nezaujala, čekal jsem trochu něco jiného.
Prezentace: Vaše produktové inzeráty a jejich správná propagace.
Poučení: Kdyby nic jiného, doporučuji si přednášky odnést hlavně důležitost sdílení znalostí mezi odděleními. Můžete si navzájem pomoct.
LinkedIn – od osobního profilu k lead generation
Adam Zbiejczuk (Zbiejczuk.com)
Velmi zajímavá přednáška. Za mě jedna ze 3 nejlepších. LinkedIn se hodně změnil. Lidi zde dnes tráví výrazně více času než v minulosti. Aktuálně je to dle Adama nejdůvěryhodnější sociální síť.
Proč LinkedIn věnovat čas?
- Like na LinkedIn je jako sdílení na FB. Nedává se tam moc příspěvků ani komentů – prostor pro prezentaci.
- Příspěvek zde má životnost cca 14 dní oproti FB či Twitteru. Není zde přereklamováno.
- Vysoký organický zásah.
Výhodou inzerce na LinkedIn je, že velmi dobře cílí na Skills, které mají lidé vyplněné v profilech (např. různé certifikáty – Google Ads, Cisco apod). Můžete zde tedy oslovit mnohem relevantnější lidi než na jiných sítích.
Na druhou stranu zde nezískáte takový zásah jako třeba na Facebooku. Čímž se vracíme na začátek. Proto také marketéři LinkedIn často nechávájí v hledáčku až na posledním místě.
Prezentace: LinkedIn – od osobního profilu k lead generation
Poučení: Zkuste se podívat více na LinkedIn. Není zde vaše cílovka?
5 otázek, které by si výkonnostní marketéři měli pokládat v roce 2021
Dalibor Klíč (Google)
Spolu s 2. přednáškou o akvizičních kampaních nejvíce přednáška o PPC :-). A pro mě taky jedna z nejlepších.
A jaké že si máte tedy pokládat otázky?
1. Je struktura nadpisu PLA optimální?
Pokud máte klíčové slovo v title produktu, výrazně se zvyšuje CTR a podíl vyhledávacích dotazů. Tak na to myslete. A nezapomeňte testovat úspěšnost.
2. Je struktura Search kampaní stále optimální?
Google dnes již nepotřebuje detailně segmentovat sestavy. Naopak jich chce co nejmeně. Nemělo by se už dělit podle zařízení, publika, regionů, shod klíčových slov ale podle cíle. Google potřebuje, aby měly sestavy velký objem.
3. Kde se nachazite na ROAS křivce?
Sledujte Performance Planner v Google Ads. a začněte s ním pracovat.
4. Jaké procento transakcí nevidíte?
Pomožte si např. zapnutím cross-device měření.
5. Jaké segmenty použiváte k tomu, abyste upravovali hodnotu konverze po tom, co se stane?
O tom, jak je důležité pracovat s konverzí posléze – např. ROPO efekt, Lifetime value.
Prezentace: 5 otázek, které by si výkonnostní marketéři měli pokládat v roce 2021.
Poučení: Vlastně všech 5 otázek. Vypichuji otázku č. 2. Protože hodně z nás ještě pracuje se Search kampaně v Google Ads stejně jako v Skliku. Možná je načase to přehodnotit :-).
Facebook Ads Strategy Framework na rok 2021
Milan Cidilo (6clickz)
Zde jsem nestihl začátek a pak už jsem se vezl :-).
Takže, něco málo z toho, co jsem zachytil:
Milan vyzýval k propojení dat z Google Analytics a Facebooku (přes scripty od Standy Jílka, příp. Supermetrics). Po Facebook iOS Update se FB Analytika významně „sesekala“.
Také připomněl důležitost velkého množství Facebook inzerátů a jejich obměňování. Protože jinak se inzerce s navyšováním rozpočtu bude prodražovat – nižší CTR, vyšší CPC. Facebook totiž na začátku cílení vyčerpá nejlepší část publika (Audience Burnout).
Prezentace: Facebook Ads Strategy Framework na rok 2021.
Poučení: Inzerujete na Facebooku? Hlavně obměňujte inzeráty. Kvantita je v tomto případě dost důležitá.
Zánik cookies a FLoC – co to znamená a na co se připravit
Ladislav Vitouš (vitousladislav.cz)
Láďa rozebral všechny možné i nemožné typy cookies. Zamyslel se nad tím, které by nám v budoucnu vyřešit problém.
Výsledek?
Největší favorit – FLEDGE. Na realitu si budeme muset počkat. Ono se to nějak vyřeší :-).
Prezentace: Zánik cookies a FLoC – co to znamená a na co se připravit.
Poučení: Začněte si rozšiřovat obzory. Dotkne se možnosí inzerce. Ale nepanikařte.
Závěr 1
Navštívili jste některé předchozí konference? Zavzpomínejte. Minulé PPC Restarty vč. zhodnocení, jsou pořád k dispozici :-).
Závěr 2
PPC Restart 2021 považuji celkově za velmi vydařený.
Za mě TOP přednášky:
- „Jsem myslel, že…“ PPCčkařův průvodce po právní galaxii. Ručník s sebou. – Petra Dolejšová
- 5 otázek, které by si výkonnostní marketéři měli pokládat v roce 2021 – Dalibor Klíč
- LinkedIn – od osobního profilu k lead generation – Adam Zbiejczuk
Jak už to bývá, některé přednášky zaujaly více, jiné méně. Každopádně, před všemi řečníky smekám a děkuji organizátorům za skvělou akci.
Těším se na příští PPC Restart. Díky, TasteSun.
Další zdroje
- AI restart 2024 – report - 30.03.2024
- AI restart 2023 – report - 23.06.2023
- PPC restart 2023 – report - 26.05.2023