Co je to Brand Awarenes nebo-li Povědomí o značce?

Pojmem Brand Awarenes je myšleno procento lidí z cílové skupiny, které zná danou značku. Vztahuje se ke značce, produktu, výrobku.

Rozdělení Brand Awarenes

Povědomí o značce se dělí na několik typů:

  1. Spontánní znalost značky – povědomí o značce se zjišťuje otázkou „Jaké znáte značky…?“. Otázka tedy může směřovat na značky oblečení, automobilů, elektroniky, apod.
  2. Podpořená znalost značky – povědomí se zjišťuje dotazem: „Znáte značku…?“ Např. tedy: „Znáte prací prášek Ariel?“.

Nepřímo sem spadá ještě 3. typ – Top of Mind. Která značka se nám vybaví při vyslovení určité kategorie produktů. Např. přípravek na mytí nádobí. Někomu se vybaví JAR, jinému PUR.

Zvyšování povědomí o značce

Možností je mnoho.

Lze využít:

  • Off-line marketing (např. reklamu v televizi, billboardy u silnice apod.).
  • On-line marketing (např. display reklama). Výhodou on-line propagace je snadné měření a vyhodnocování výsledků.

Další zdroje