Co je to bannerová slepota?

Označuje podvědomé ignorování a přehlížení bannerové reklamy.

Uživatelé si na grafickou reklamu natolik zvykli, že si nevšimnou ani informace, která je pro ně užitečná. Může za to narůstající počet inzerentů, agresivnější formáty a stejné reklamní plochy.

Důsledkem je pak nižší míra CTR v reklamních inzerátech.

Experiment Bannerová slepota

Pojem bannerová slepota vznikl na základě experimentu z roku 1998. Ve studii se zjistilo, že lidé jsou schopni informaci najít na webu, ale v banneru ji přehlíží.

O to horší je fakt, že dnes je uživatel grafickou reklamou zasahován mnohonásobně více.

Jak s bannerovou slepotou bojovat?

Inzerenti by měli používat např.:

  • kreativní grafiku v bannerech,
  • vyzkoušet nativní reklamu,
  • využít nepříliš používané reklamní plochy.

Další zdroje