Co je display reklama?
Reklama v obsahové síti. Reklamní inzeráty se zobrazují na různých webových stránkách. Nikoliv ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů.
Cílení display reklamy
Cílení reklamy určuje komu a na jakých webech se reklama zobrazí. Podle toho by mělo také reklamní sdělení vypadat.
Display reklamu je možné cílit např. pomocí:
- Umístění – inzerent si sám zvolí, na jakém webu se reklama zobrazí (podmínkou je, že web musí mít přísluišný reklamní prostor).
- Demografických údajů – věk, pohlaví.
- Zájmů – cílení na uživatele dle jejich dlouhodobého chování na Internetu.
- Zájmů o koupi – cílení na uživatele, kteří se aktuálně zajímají o prudkty či služby, které inzerent nabízí.
- Remarketingu – oslovení lidí, kteří již byli na webu.
- A další.
Nejčastější službou pro tvorbu a správu obsahové reklamy je Sklik, Google Ads. Prostor lze někdy také nakoupit přímo od provozovatele portálu (např. na Heurece), případně využít model RTB.
![AdWords - Dynamický remarketing - Produkty, které uživatel navštívil](https://www.petrjiranek.cz/wp-content/uploads/2018/05/adwords-dynamicky-remarketing-1-1000x101.png)
Platba za display reklamu
Za obsahovou reklamu se nejčastěji platí formou CPT (cenou za tisíc zobrazení), nebo CPC (cenou za proklik).