Co je to duplicitní obsah?
Duplicitní obsah je jedním z problémů, které se řeší při optimalizaci pro vyhledávače. Jedná se buď o duplicity v rámci jednodnoho webu na rozdílných URL nebo o kopírování cizích stránek. Roboti vyhledávačů nemají rády, když jsou zbytečně zatěžování obsahem, který již mají v databázi.
Duplicitní stránky v rámci jednoho webu
Na webech s odlišnými URL adresami se nachází totožný obsah.
Pokud vyhledávače na takovéto stránky narazí, nastává složitý proces. Mladší stránky s menšími ranky (např. Page Rank, S-rank) jsou označeny za duplikáty a pokud svůj obsah včas nezmění, bývají posléze vyřazeni ze SERP.
Dříve vyhledávač považoval za duplicitu i doménu s www a bez www na začátku URL adresy. Dnes už by s tím vyhledávače neměly mít větší problém. Je však vhodné v Search Console zvolit preferovanou doménu.
Kopírování cizích webů
Název této praktiky hovoří za vše. Jedná se o kopírování obsahu z jiných webstránek.
Tuto praktiku může zjistit:
- přímo služba vyhledávače, porovnávající obsahy jednotlivých webů,
- nebo si administrátorům stěžují přímo postižení autoři, jímž byla způsobena újma.
Tito tvůrci mohou využít tzv. Anti-spam report, tedy formulář, jehož prostřednictvím mohou nepříjemnou událost nahlásit.