Co je to RTB?

RTB = Real Time Bidding. Nákup impresí v reálném čase. Nedochází k nákupu reklamní plochy, ale cílového publika

Možnosti cílení RTB reklamy

Podobné, jako některé typy cílení u display reklamy v PPC.

Např.:

  • Remarketing,
  • Zájmy uživatelů,
  • Demografické údaje,
  • Regionální cílení apod.

U RTB však není podstatné, kde se banner zobrazí, ale komu se zobrazí.

Jak RTB funguje?

Spolupracují spolu 2 systémy.

SSP (Demand Side Platform)

Nástroje, které nabízejí reklamní prostor. Odesílají informaci o dané webové stránce, uživatelích a dostupných pozicích.

DSP (Supply Side Platform)

Nástroje, které slouží pro inzerenty. Pomocí nich mohou inzerenti oslovovat cílové skupiny uživatelů.

Jedná se např. o:

  • eTarget,
  • DoubleClick Bid Manager (nástroj přímo od Google),
  • Adform,
  • AppNexus, případně další

Nákup reklamy pak funguje na principu aukce. SSP vybere inzerát, který vyhovuje cílení. Následně vyhrává inzerent s nejvyšší nabídkou CPT (cena za tisíc zobrazení). Jeho inzeránt se zobrazí konečnému uživateli na volné reklamní ploše. 

Další zdroje