Co je to reklamní kampaň?

Základní úspořádání reklamního účtu má 3 vrstvy: reklamní účet, kampaň a sestavu. V reklamní kampani nastavuje inzerent rozpočet, nabídku, regionální cílení a další. Na to je vhodné myslet při zakládání struktury účtu.

Nastavení na úrovni kampaně

Nastavení kampaně v Skliku

V Skliku lze nastavit např.:

  • Geografické cílení. Tedy nastavení okresu, či kraje, na které se bude reklama cílit.
  • Denní rozpočet kampaně.
  • Datum zahájení a ukončení kampaně.
  • Cílení na zařízení.
  • Rozšíření o adresu.
  • Rozšíření o telefon.
  • Střídání reklamních inzerátů.

Nastavení kampaně v Google Ads

V Google Ads lze na úrovni kampaně nastavit např.:

  • Geografické cílení.
  • Denní rozpočet kampaně.
  • Datum zahájení a ukončení kampaně.
  • Cílení na zařízení.
  • Jazyky.
  • Nabídky. Kromě manuální CPC, např. eCPC, tROAS, CPA a další.
  • Nastavení konverzí.
  • A další.

Na možnosti nastavení kampaně myslete při zakládání struktury PPC účtu.

Struktura účtu

Struktura PPC účtu
Struktura PPC účtu

Reklamní kampaň patří na nejvyšší úroveň celého účtu. Kampaně by měly být rozdělené do logických celků. Ideálně dle vytvořené Analýzy klíčových slov.

Několik příkladů struktury kampaní

  • Kampaně rozdělené dle kategorií a podkateogrií na webu.
  • Kampaně rozdělené dle marží, či CPA. Účinné hlavně v Google Ads, kde lze pro kampaň nastavit automatizovanou strategii.
  • Kampaně rozdělené dle geografického cílení. Vhodné především pro lokální klienty s pobočkami nebo službami.
  • Kampaně rozdělené dle frameworku STDC.

Další zdroje