Co je to reklamní kampaň?
Základní úspořádání reklamního účtu má 3 vrstvy: reklamní účet, kampaň a sestavu. V reklamní kampani nastavuje inzerent rozpočet, nabídku, regionální cílení a další. Na to je vhodné myslet při zakládání struktury účtu.
Nastavení na úrovni kampaně
Nastavení kampaně v Skliku
V Skliku lze nastavit např.:
- Geografické cílení. Tedy nastavení okresu, či kraje, na které se bude reklama cílit.
- Denní rozpočet kampaně.
- Datum zahájení a ukončení kampaně.
- Cílení na zařízení.
- Rozšíření o adresu.
- Rozšíření o telefon.
- Střídání reklamních inzerátů.
Nastavení kampaně v Google Ads
V Google Ads lze na úrovni kampaně nastavit např.:
- Geografické cílení.
- Denní rozpočet kampaně.
- Datum zahájení a ukončení kampaně.
- Cílení na zařízení.
- Jazyky.
- Nabídky. Kromě manuální CPC, např. eCPC, tROAS, CPA a další.
- Nastavení konverzí.
- A další.
Na možnosti nastavení kampaně myslete při zakládání struktury PPC účtu.
Struktura účtu
![Struktura PPC účtu](https://www.petrjiranek.cz/wp-content/uploads/2019/11/struktura-uctu.png)
Reklamní kampaň patří na nejvyšší úroveň celého účtu. Kampaně by měly být rozdělené do logických celků. Ideálně dle vytvořené Analýzy klíčových slov.
Několik příkladů struktury kampaní
- Kampaně rozdělené dle kategorií a podkateogrií na webu.
- Kampaně rozdělené dle marží, či CPA. Účinné hlavně v Google Ads, kde lze pro kampaň nastavit automatizovanou strategii.
- Kampaně rozdělené dle geografického cílení. Vhodné především pro lokální klienty s pobočkami nebo službami.
- Kampaně rozdělené dle frameworku STDC.
Další zdroje
- Zaklik.cz – struktura PPC účtu.
- Zaklik.cz – Struktura kampaní.
- Oficiální nápověda Google Ads – Uspořádání účtu.
- Oficiální nápověda Skliku – Vytváření reklam a kampaní.