Co je bidding?

Bidding je zvyšování CPC (nabídky za proklik) za účelem získání lepší pozice, než konkurent.

Biddování funguje na principu aukce. Ve výsledku se platí pouze nutná cena na překonání konkurenčního výsledku. Nabídky s lepší pozicí zároveň obvykle mívají vyšší CTR.

Cena za proklik však obvykle není jediným faktorem, který rozhoduje o výsledné pozici. 

Bidding v PPC systémech

O výsledné pozici rozhoduje hodnocení reklamy, které se skládá jak z již zmíněné nabídky za proklik, tak např. i Skóre kvality.

4 TOP pozice ve vyhledávání v placené reklamě na Seznam.cz
4 TOP pozice ve vyhledávání v placené reklamě na Seznam.cz

Biding se pak vztahuje nejen na reklamu ve vyhledávání, ale i na další typy kampaní. Např. PLA, Obsahová síť, Remarketing a další.

Bidding ve zbožových srovnávačích

Srovnávače zboží berou v úvahu, kromě nabídky za proklik, např. i:

  • skladovost zboží,
  • dopravu zdarma,
  • cena produktu,
  • hodnocení e-shopu.

Pozor na to, že abyste mohli biddovat na Heurece, musíte mít certifikát Ověřeno zákazníky. Kdo chce ve srovnávačích biddovat okamžitě, může využít např. Zboží.cz.

Biddované pozice na Heurece
Biddované pozice na Heurece

Autobidding

Nebo-li automatické stanovení ceny za proklik na základě předem stanoveného cíle.

Autobidding lze využít jak pro PPC systémy, tak pro srovnávače. 

Další zdroje