Co je to Cross-selling?

Cross-selling – česky křížový prodej, případně prodej napříč. Nejlépe vystihující a asi i nejčastěji používaný a zažitý je překlad související zboží

Proč je cross-sell tak důležitý?

  1. Křížový prodej navyšuje průměrnou výši objednávky. Tím se pro obchodníka stává celá objednávka efektivnější a hodnotnější.
  2. Zákazníci, kteří dělají opakované nákupy. A ty získáme především přes zboží se spotřebním charakterem. Jako související zboží se velmi často nabízí komplementární zboží (fotoaparát + paměťová karta), nebo zboží spotřebního charakteru (tiskárna + papír, toner).

Jaký je častý problém?

Většina e-shopů implementuje cross-sell na detail produktu. Prostě proto, že jejich e-shopový systém to jinak neumí. Ještě k tomu velmi často systém neumí zohlednit nákupní chování zákazníků a doporučuje k přikoupení chybné položky. V takovém případě cross-sell spíše na škodu.

Doporučení

Mnohem lepší místo pro cross-selling je první krok v košíku.

Můžete však jít ještě dál a doporučit zboží např. až na děkovné stránce (s tím, že se přičte k právě provedené objednávce). Případně až po úplném objednání, kdy může jít i osobní doporučení na základě vybraného zboží v komunikaci pomocí transakčních e-mailů.

Další zdroje