Co je to Up-selling?

Up-selling – snaha zvýšit objednávku pomocí dražšího (lepšího) produktu. Případně prodávaný produkt povýšit doplňkovými službami. 

Typicky se jedná o snahu prodat např. vyšší model mobilního telefonu. Aby tato obchodníkova aktivita nebyla pro zákazníky obtěžující, musí mít nabídka užitnou hodnotu.

Up-sell vs. Cross-sell

Up-sell se často plete se s pojmem cross-selling. Někdy však spolu oba pojmy opravdu úzce souvisí. Např. pojištění, prodloužená záruka pro kupovaný produkt může být vnímáno jako up-sell (zlepšení kvality dodávaného produktu, tedy navýšení jeho užitné hodnoty), tak i cross-sell (pokud je samotné pojištění vnímáno jako další položka e-shopu).

Dalším příkladem mohou být např. sety či různé sady. Přestože se jedná o více produktů najednou, které jsou často samostatně prodejné jedná se vlastně o up-selling nikoli o cross-selling. 

Proč je navyšovací prodej?

Stejně jako cross-sell, i up-sell navyšuje průměrnou cenu objednávky.

Jaký je častý problém?

Obchodníci up-selling buď nedělají vůbec, nebo naopak příliš tlačí na pilu.

Nepřehánějte to. Když toho bude hodně, zákazník se v tom ztratí. A především se vaše doporučení stanou nedůvěryhodná.

Další zdroje