Co je to USP nebo-li jedinečný prodejní argument?

USP – anglicky Unique Selling Propositon. Tedy jedinečný prodejní argument, nebo jedinečná prodejní vlastnost. Zásadní konkurenční výhoda.

Jak sestavit USP

Při vytváření USP si kladete zpravidla tyto otázky:

  • Čím se můj produkt / služba liší od konkurence?
  • Jaký má produkt přínos pro zákazníky?
  • Proč si má zákazník koupit zrovna tento produkt?
  • Proč si má zákazník koupit produkt zrovna ode mě?

Jedná se o fakta. Žádné obecné řeči. Buďte struční – máte jen několik sekund na to, abyste zaujmuli.

Pamatujte na to, že USP není výhoda, kterou má každý. Všichni mají výhodnou cenu a velké množství produktů skladem. Méně firem už ale nabízí:

    • prodlouženou záruku 10 let,
    • odovoz televize až domů, vč. zapojení,
    • 24hodinová podpora,
    • certifikát odbornosti apod.

Kde USP použijete?

  • V PPC reklamě (v inzerátech). Dejte si USP dohromady ještě předtím, než začnete tvořit první kampaně.
  • V Copywritingu. Tedy přímo v textech na webu.
  • Na obalech, na krabicích, ale třeba i v rozhovorech.

Zkrátka všude tam, kde chcete představit svoji službu, produkt, ale i sebe – na pohovorech, volebních programech apod. Proč právě já?

Věnujte USP náležitou pozornost. Zaslouží si ji. Nikdy nebylo tak snadná jako dnes, odejít ke konkurenci.

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)