Co je to USP nebo-li jedinečný prodejní argument?

USP – anglicky Unique Selling Propositon. Tedy jedinečný prodejní argument, nebo jedinečná prodejní vlastnost. Zásadní konkurenční výhoda.

Jak sestavit USP

Při vytváření USP si kladete zpravidla tyto otázky:

  • Čím se můj produkt / služba liší od konkurence?
  • Jaký má produkt přínos pro zákazníky?
  • Proč si má zákazník koupit zrovna tento produkt?
  • Proč si má zákazník koupit produkt zrovna ode mě?

Jedná se o fakta. Žádné obecné řeči. Buďte struční – máte jen několik sekund na to, abyste zaujmuli.

Pamatujte na to, že USP není výhoda, kterou má každý. Všichni mají výhodnou cenu a velké množství produktů skladem. Méně firem už ale nabízí:

    • prodlouženou záruku 10 let,
    • odovoz televize až domů, vč. zapojení,
    • 24hodinová podpora,
    • certifikát odbornosti apod.

Kde USP použijete?

  • V PPC reklamě (v inzerátech). Dejte si USP dohromady ještě předtím, než začnete tvořit první kampaně.
  • V Copywritingu. Tedy přímo v textech na webu.
  • Na obalech, na krabicích, ale třeba i v rozhovorech.

Zkrátka všude tam, kde chcete představit svoji službu, produkt, ale i sebe – na pohovorech, volebních programech apod. Proč právě já?

Věnujte USP náležitou pozornost. Zaslouží si ji. Nikdy nebylo tak snadná jako dnes, odejít ke konkurenci.

Další zdroje