Co je nativní reklama?

Jedná se o současný trend v on-line marketingu. Nativní reklama splývá s okolním obsahem na webu a odolává tak Bannerové slepotě

Jak nativní reklama vypadá

Součástí nativní reklamy je:

  • obrázek (obvykle fotka, případně grafický prvek),
  • textový popis mimo obrázek,
  • nadpis.
Ukázka nativní reklamy na HP Seznam.cz
Ukázka nativní reklamy na HP Seznam.cz

Výhody a úskalí nativní reklamy

Skvělé na nativní reklamě je, vypadá přirozeně, působí jako jeden z článků v newsfeedu. Pravděpodobně tedy bude mít reklama vyšší CTR než u klasických bannerů.

To, že reklama zapadá přirozeně do obsahu webu může mít ale i stinné stránky. Lidé opravdu nemusí tušit, že jde o reklamu a mohou z webu ihned odcházet. Zvýší se tak Bounce Rate, případně i PNO a ROI

Proto nezbývá než doporučit – testujte a vyhodnocujte.

Jak nativní reklamu vytvořit

Nativní reklama spadá pod display reklamu. Vyrobíte ji např. v reklamních systémech:

Další zdroje