Co je to asistovaná konverze?

Asistované konverze se podílejí na objednávkách, kterým jsou nakonec konverze připsány. Stojí v cestě konečnému nákupu. S velkou pravděpodobností by bez asistované konverze výsledný nákup nenastal.

Jak může asistovaná konverze vypadat

Modelový příklad:

Návštěvník klikne na PPC reklamu na Seznamu. Následně se na navštívený produkt proklikne z remarketingové reklamy Google Ads. Produkt si vyhledá na Zboží.cz, aby si porovnal ceny. Poté jde přímo na e-shop – zadá přesnou URL webu. Později se na web dostane opět přes dynamický remarketing. Znovu porovná produkt na Zboží.cz a nakonec nakoupí.

Ve standardním atribučním modelu (Last click) se konverze připíše Zboží.cz. Asistovanou konverzí je pak např. Google Ads, či Sklik.

Asistované konverze - vícekanálové cesty v Google Analytics
Asistované konverze – vícekanálové cesty v Google Analytics

Proč vůbec asistované konverze řešit

Důležité je především vědět, že asistované konverze existují. A to hlavně v případě, kdy se chystáte vypnout celý kanál, nebo kampaň. Tento zdroj totiž může být významným zdrojem asistovaných konverzí. V případě vypnutí je možné, že přijdete o velkou část objednávek.

Další zdroje