Co je to asistovaná konverze?
Asistované konverze se podílejí na objednávkách, kterým jsou nakonec konverze připsány. Stojí v cestě konečnému nákupu. S velkou pravděpodobností by bez asistované konverze výsledný nákup nenastal.
Jak může asistovaná konverze vypadat
Modelový příklad:
Návštěvník klikne na PPC reklamu na Seznamu. Následně se na navštívený produkt proklikne z remarketingové reklamy Google Ads. Produkt si vyhledá na Zboží.cz, aby si porovnal ceny. Poté jde přímo na e-shop – zadá přesnou URL webu. Později se na web dostane opět přes dynamický remarketing. Znovu porovná produkt na Zboží.cz a nakonec nakoupí.
Ve standardním atribučním modelu (Last click) se konverze připíše Zboží.cz. Asistovanou konverzí je pak např. Google Ads, či Sklik.
![Asistované konverze - vícekanálové cesty v Google Analytics](https://www.petrjiranek.cz/wp-content/uploads/2019/09/analytics-vicekanalove-cesty.png)
Proč vůbec asistované konverze řešit
Důležité je především vědět, že asistované konverze existují. A to hlavně v případě, kdy se chystáte vypnout celý kanál, nebo kampaň. Tento zdroj totiž může být významným zdrojem asistovaných konverzí. V případě vypnutí je možné, že přijdete o velkou část objednávek.
Další zdroje
- Oficiální nápověda Google Ads – Vícekanálové cesty,
- Klikavec.cz – Jak vyhodnocovat konverze,
- Blog H1 – Analytics & Zkreslení dat 3 – Atribuce konverzí a rozdíly mezi systémy.