Co je to Analýza klíčových slov?

Anglicky Keyword Analysis, odtud pochází zkratka KWA. Česky zkráceně Klíčovka.

Analýza klíčových slov je dokument, který říká, jak dané téma lidé hledají, respektive přes jaká klíčová slova a fráze. Zároveň je vidět potenciál těchto výrazů. Např. měsíční hledanost, či průměrná cena za proklik.

Úkoly 

Cílové stránky na webu

Jedním z hlavních úkolů analýzy je určit, zda máte odpovídající cílové stránky na webu a jste schopni uživateli odpovědět na jeho dotazy ve vyhledávání.

Důležitost cílové stránky zjistíte právě z Hledanosti daného slova a Konkurenčnosti, či ceny za proklik. Čím větší počet hledání a menší konkurenčnost dotazu, tím je zajímavější. Pokud na daný výraz chybí vstupní stránka, měla by se doplnit. Toto pomůže jak SEO, tak i PPC, jelikož na tyto stránky může specialista cílit reklamu.

Vylepšení stávajících stránek

I když je cílová stránka hotova, často je možné ji vylepšit. Např. o synonyma. Zlepší se tak podíl zobrazení stránky a i Skore kvality reklamy, až bude PPCčkař cílit reklamu na dyný výraz.

Trendovost

Výstup z Analýzy klíčových slov často obsahuje i hledanost za jednotlivé měsíce v roce. Z dokumentu lze pak odhadnout sezónnost. Např. kdy začít spouštět PPC kampaně.

Příležitosti a relevance

Ideální je, když KWA obsahuje ke každému klíčovému slovu odpověď – zda je relevantní, nerelevantní, nebo příležitostí. Např. e-shop může produkt doplnit, přestože jej momentálně nemají.

Výstup pro PPC specialistu

PPC specialista podle analýzy vytváří strukturu PPC kampaní. K tomu mu pomáhá i cena za proklik. V KWA by měla být označena i nerelevantní slova, kterou pomohou PPC specialistovi s Vylučujícími klíčovými slovy

Výstup pro copywritera

Copywriter, tedy ten, kdo tvoří texty pro web, potřebuje analýzu k tomu, aby věděl, jaká klíčová slova má v textech používat. Jeho články pak dosáhnout větší návštěvnosti díle lepším pozicím v SEO.

Jak Analýzu klíčových slov vytvořit?

Na to odpovídá kvalitní a rozsáhlý článek od Filipa Podstavce – Analýza klíčových slov krok za krokem.

Ve stručnosti však:

  • Sběr dat.
  • Čištění dat.
  • Klasifikace, tvorba dimenzí.
  • Výstup.

Další zdroje

 

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)