Co je Gap analýza?

Analýza mezer = Content gap analýza, nebo také Obsahová gap analýza. Analýza hledá mezery (gaps) v pokrytí klíčovými frázemi.

Cílem je zjistit, která klíčová slova má konkurence na webu, přináší jí návštěvnost z organicu a vám na stránkách chybí.

K čemu je Content gap analýza dobrá?

Analýza odhaluje silná a slabá místa – jakému obsahu se intenzivně věnovat a kde jste dostatečně silní.

Po zapracování analýzy uživatel získává spoustu podnětů na nová klíčoá slova a cílové stránky. Dostává se mu do ruky odrazový můstek na to, aby dohnal konkurenci na důležité fráze ve výsledcích vyhledávání.

Jak postupovat při tvorbě Obsahové gap analýzy?

  1. Základem je zjistit, na co jsou konkurenti vidět v SERPu. Při tomto procesu může dobře pomoci Analýza klíčových slov, kde by měly být zpracované nejdůležitější fráze a ideálně i označené důležitostí a relevancí.
  2. Kontrola, zda jsou důležité fráze zapracované i na webu (ideálně za pomocí nástrojů).
  3. Filtrace, segementace a čištění získaných dar.
  4. Zapracování získaných podkladl do obsahové struktury webu.

Obsahovou analýzu mezer je doporučeno vykonávat pravidelně. Jak hledání lidí, tak i weby konkurence se mění. Je tedy třeba vycházet z aktualizovaných dat a ideálně vylepšovat vstupní stránky, které přinášejí kvalitní návštěvnost. 

Zdroje