Co je Google Merchant Center?

Merchant Center, zkráceně MC, je nástroj od Google. Slouží k nahrávání dat o e-shopu, především pak jeho produktů. Díky tomu je možné inzerovat v Google Nákupech, nebo používat Dynamický remarketing v Google Ads.

Použití Merchant Center

Nárokování služby v Merchant Center

Nejdříve je třeba ověřit web. Bez toho se Merchant Center nedá používat.

Nahrání produktů e-shopu

Produkty se nahrají do MC prostřednictvím zdroje. Nejčastěji XML feedu. Může jít ale i o jiné, např. Google tabulky, použití souboru z FTP nebo Content API.

Vyplnění informací o firmě

Kromě adresy a zobrazovaného názvu obchodu, lze v sekci nastavit i logo. Bude se zobrazovat v produktových reklamách.

Diagnostika

Tedy chyby, varování, doporučení.

Diagnostika se může týkat:

  • problémů s produkty (např. příliš malé obrázky),
  • problémů s účtem,
  • problémů se zdrojem.

Výpis chyb, varování či doporučení, je možné stáhnout v CSV a zaslat programátorovi k opravě. Ať už jako celá tabulku, či konkrétní problém, viz obrázek.

Merchant Center - diagnostika
Merchant Center – diagnostika

Nastavte si rutiny. Diagnostiku procházejte pravidelně. Řešte problémy. Zvýšíte tak výkon inzerce.

Nastavení dopravy a daně

Doprava je povinná, chcete-li inzerovat v Google Nákupech (pro dynamický remarketing nutná není). 

Dopravu je možné nastavit v XML feedu, nebo přímo v administraci. Podobné je to s nastavením daně (hodí se, pokud chcete inzerovat v USA).

Propojení Google Ads a Merchant Center

Propojením získáte možnost inzerce:

  • V Google Nákupech. Propisuje se do SERP Google a partnerských webů, kde se zobrazují Reklamy s produktovými informacemi, tzv. PLA
  • Dynamický remarketing v rámci sítě AdSense.

A další. Postupně se v Merchant Center objevují nové věci, např. Statistiky trhu, či návrhy na zlepšení inzerce.

Další zdroje