Co je to Srovnávač cen zboží?

Cenový srovnávač, nebo-li vyhledávač zboží, případně zbožový srovnávač. Jedná se o webové služby, které porovnávají nabídky produktů z různých e-shopů. 

Výhody vyhledávačů zboží

Zbožové srovnávače pomáhají:

  • návštěvníkům (radí jim, ze kterých e-shopů nakoupit),
  • e-shopům. Často jsou výborným výkonnostním kanálem a přinášejí vysoký konverzní poměr a nízké PNO.

Návštěvník již předem zná minimálně:

  • cenu zboží,
  • skladovou dostupnost.

I proto jsou zbožáky obecně tak výkonné. Pozor však na to, aby cena nebyla jediným argumentem. Závislost na cenových srovnávačích není z dlouhodobého hlediska dobrá strategie.

Jak cenové srovnávače fungují

Většina vyhledávačů zboží má dnes již zpoplatněné služby.

Nejnavštěvovanější cenové srovnávače v ČR jsou Heureka a Zboží.cz. Patří k nim i Google Nákupy, díky největšímu světovému vyhledávači.

E-shopy platí např. za:

  • cenu za proklik (jejich produkty se mají šanci posunout výše ve výsledcích vyhledávání),
  • registraci e-shopu ve srovnávači,
  • měsíční paušál za využívání služeb.

Pro registraci do vyhledávače zboží je nutný XML feed.

Další zdroje