Co je to SEM marketing?

SEM = zkratka z anglického Search Engine Marketing. Tedy marketing v internetových vyhledávačích. Jedná se o obrácený postup k tradiční reklamě. Není agresivní a dává uživatelům přesně to, co hledají. Cílem je tedy být vidět ve vyhledávačích a získat tak konverze.

Do stránky s výsledky vyhledávaní se lze dostat jak s placenými, tak s přirozenými výsledky vyhledávání.

Přirozené vs placené výsledky vyhledávání v Seznamu
Přirozené vs placené výsledky vyhledávání v Seznamu

Rozdělení Search Engine Marketingu

PPC reklama

Placené výsledky vyhledávání.

Výhody

Nevýhody

  • V den, kdy vypnete kampaň, nebo vyčerpáte kredit, okamžitě ze SERP mizíte.
  • Při špatném nastavení kampaně můžete okamžitě vyčerpat spoustu peněz bez jakéhokoliv užitku.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Přirozené (organické) výsledky vyhledávání.

Výhody

  • Návštěvnost, která je zdarma.
  • Dlouhodobé výsledky bez nákladů na placené systémy.

Nevýhody

  • Práce na SEO se projeví až za delší čas.
  • Nelze nijak zaručit pozici. Např. díky změně algoritmu můžete ze dne na den propadnout o několik stránek níže. 
  • Je třeba si ohlídat, které stránky se nemají indexovat. K tomu se používá robots.txt.

Nezapomínat na hinty

Do SERP se propisují i výsledky ze Zboží.cz, Firmy.cz, či obrázků. Nezapomínejte na to.

SERP v Seznam.cz - hint ze Zboží.cz
SERP v Seznam.cz – hint ze Zboží.cz
SERP v Seznam.cz - hint z obrázků
SERP v Seznam.cz – hint z obrázků

Spolupráce PPC a SEO

Ideální je kombinace reklamy a práce na SEO. Data z PPC mohou pomoci k optimalizaci a vzniku nových cílových stránek a naopak.

Propojte Search Console s Google Analytics. Získáte přehled placeného vs. organického vyhledávání. Pomůže vám hledat např. příležitosti k inzerci (na co jsem vidět v přirozeném vyhledávání, ale nemám na to reklamu). 

Další zdroje