Co je to SEO?

Search Engine Optimization. Česky tedy optimalizace pro vyhledávače. V ČR se často chybně udává SEO optimalizace (slovo „optimalizace“ je zde navíc).

Jde o techniky, jak dosáhnout vysokých pozic v SERPu a získat tak organickou návštěvnost webu. U nás jde především vyhledávače Google a Seznam.cz. 

Jak funguje SEO?

Cílem je, aby web byl na dané klíčové slovo ve fulltextovém vyhledávání co nejvýše. Existují různé metriky, jak toho dosáhnout, ať už jde o on-page faktory nebo off-page faktory.

Úplný základ je mít dobře vyplněný Title a Metadescription s klíčovým slovem. Pozor na tzv. Black Hat SEO, tedy nekalé SEO praktiky.

Jak začít s optimalizací webových stránek

Analýza klíčových slov

Opatřete si analýzu klíčových slov, tzv KWA. Budujte podle ní:

  • obsah, který lidi zajímá,
  • informační architekturu webu,
  • vytvářejte nové cílové stránky.

Práce s klíčovými slovy

Klíčová slova dávejte do:

  • titulků,
  • meta description,
  • nadpisů
  • i textů na stránkách.

Sitemap.xml a Robots.xt

Nahrajte na web sitemapu a informujte vyhledávače přes robots.txt.

Search Console

Přidejte web do Google Search Console a Seznam Reporter. Kontrolujte především:

  • Chyby.
  • Počet zaindexovaných stránek.
  • Počet odeslaných stránek do sitemap.
  • Nástroj Vám zahlásí i výskyt mallware na stránkách. Významné události vám pošle na email.

Načítání webu

Zajistěte rychlé načítání webu. Zpomalují jej především velké obrázky a rozsáhlé javascriptové kódy. Nezapomínejte ani na Responzivní web.

Sociální sítě

Věnujte se sociálním sítím. Vytvořte si profil na Facebooku, Twitteru, Google+ i dalších sítích. Dbejte na kvalitní informace, které na profil vyplníte. Propisují se do vysledků vyhledávání.

Interní prolinkování

Prolinkovávejte texty na webu. 

Linkbuilding

Dělejte linkbuilding, ale pamatujte – budujte kvalitní zpětné odkazy.

S odkazovými příležitostmi pomůže SEO nástroj Collabim.

Další zdroje