Co je to GTM – Google Tag Manager?

Google Tag Manager = program na správu měřících kódů.

Díky GTM odpadá nutnost kontaktu webmastera pokažké, když potřebujete vložit marketingový kód na web.

Využití Google Tag Manager

Nejčastěji při implementaci měřících kódů z marketingových a analytických nástrojů:

  • Měřící kód Google Analytics.
  • Nasazení událostí pro Google Analytics.
  • Měření konverzí Google Ads, Sklik, či Facebook Ads.
  • Remarketingový kód Google Ads, Sklik či Facebook Ads.
  • Nasazení nástrojů pro A/B testování (Google Optimize).
  • Instalace cookies lišty na web.
  • A další.

Velkou část podobných úkolů pak zvládne vyřešit sám správce on-line reklamy, např. PPC specialista.

Instalace Google Tag Manager

Pro základní instalaci stačí:

  • založit účet na Google pro Tag Manager,
  • vytvořit kontejner,
  • vložit jednoduchý GTM kód na web.

Poté již webmastera na dlouhou dobu nepotřebujete.

Trochu složitější situace nastává při provozu e-shopu. Programátor musí na web implementovat ještě tzv. data layer, jejíž proměnné se následně zadávají do prostředí GTM.

Další zdroje