Co je to měření konverzí?

Měření konverzí je bezplatný nástroj marketingových systémů, který umožňuje vyhodnocovat úspěšnost reklamy. Konverze je tedy možné měřit na např. v Skliku, Google Ads, Heurece, Zboží.cz a dalších srovnávačích.

Typy konverzí

Hard konverze

Příklady „tvrdých“ prodejních konverzí:

  • Tržby a objednávky z e-shopu.
  • Odeslání poptávkového formuláře.
  • Odeslání kontaktního formuláře.

Soft konverze

Příklady „měkkých“ podpůrných konverzí:

  • Zobrazení kontaktní stránky.
  • Registrace do newsletteru.
  • Stažení ceníku na webu.
  • Volání do firmy (umožňuje měřit Google Ads).

Označovaných i jako mikrokonverze.

Měříte-li hard i soft konverze, vyhodnocujte je zvlášť. V Skliku bohužel není možné konverze v rozhraní oddělit, sčítají se všechny dohromady. Je třeba vyexportovat přes Statistiky.

Doporučení

Vkládejte kódy pro měření konverzí přes Google Tag Manager.

Další zdroje