Co je to meta description?

Description, nebo-li Popis dané stránky. Účelem meta description je výstižně popsat obsah webové stránky. Zadává se do HTML kódu v hlavičce webu.

Kde se description zobrazuje?

Meta description se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledáváčů (SERP).

Pozor na to, že tomu tak nemusí být vždy. Uzná-li vyhledávač za vhodné, může do snippetu vložit tu část textu stránky, která podle něho lépe odpovídá na uživatelův dotaz. V každém případě by měl být Popis stránky pokaždé vyplněný. 

Jak s Title pracovat

Pamatujte, že dobrý meta description je jednou z mála zbraní, kterou můžete zlákat potencionálního návštěvníka ve výsledcích vyhledávání.

Několik tipů, jak pracovat s s meta desription:

  • Používejte klíčová slova.
  • Využívejte max. zhruba 150 znaků. Příliš dlouhý description se nezobrazí celý. Pomožte si např. rozšířením do Chrome.
  • Pokud možno, vložte do popisu nějakou konkurenční výhodu. Např. doprava zdarma, dovoz až domů apod.

Jak Title vypadá v HTML kódu

Ukázka:

<head><meta name=“description“ content=“Co jsou to PLA kampaně? PLA kampaně, nebo-li Reklamy s produktovými informacemi, patří k nejvýkonnějším reklamám v Google Ads (dříve AdWords) a Skliku.“ /></head>

Další zdroje