Co je to ROPO efekt?

ROPO efekt  – Research Online Purchase Offline. Zákazníci vyhledají informace o zboží v on-line prostředí (dělají průzkum o produktu nebo službě). Následně nakoupí offline, tedy v kamenné prodejně nebo na pobočce.

Toto chování zákazníků velmi komplikuje vyhodnocování online reklamy. Často se to týká hlavně výkonnostních marketingových kanálů jako jsou PPC reklamy.

Měření ROPO efektu

Ropo efekt lze měřit. Ovšem ve většině případů je měření procesně složité. Navíc, při nedostatku zkušeností bude docházet k chybným číslům a závěrům.

Jak měřit ROPO efekt:

  • Oddělené telefony pro jednotlivé marketingové kanály.
  • Výzkum na pobočce.
  • Telefonické dotazování.
  • Věrnostní karty.
  • Kupóny – např. na tiskovinách.
  • Domluvení schůzky, konzultace přes webový formulář, aplikaci nebo e-mailem.
  • Rezervace produktu v online prostředí >> vyzvednutí na pobočce – jeden z nejjednodušších způsobů.

Co si s ROPO efektem počít?

Hlavně vědět, že existuje. Uvědomit si, že existuje i podobný opačný efekt.

Využít ROPO efekt ve svůj prospěch. Chování lidí je přirozené, nezvratné. Budou si nejprve dělat průzkum, vybírat a následně nákup uskuteční v kamenné prodejně. 

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)