Co je to konverzní cíl?

Konverzní cíl je stejný pojem, jako konverze a mikrokonverze. Kroky nebo krůčky, kdy se z návštěvníká stává zákazník. Cíl vždy záleží na konkrétním webu. Může jít jak o objednávku, tak třeba i o zobrazení kontaktu. 

Příklady konverzního cíle

On-line konverzní cíle

Např. z e-shopu, či webu prezentující služby. Tedy on-line prostředí.

Velmi dobře se měří, ať už v PPC systémech, nebo Google Analytics.

Jedná se např. o:

  • realizace objednávky,
  • registrace zákazníka,
  • odeslání poptávkového formuláře
  • zobrazení kontkatní stránky,
  • registrace do newslettru,
  • přihlášení se k RSS odběru,
  • použití Livechatu,
  • přihlášení se k fanouškovství Facebook stránky,
  • stažení ceníku, produktového listu.

Off-line konverzní cíle

Off-line konverzní cíle jsou zasazené do reálného prostředí.

Např.:

  • nákupy v kamenných prodejnách,
  • telefonické hovory,
  • papírový leták.

Hůře se doměřují.

Pokud řešíte off-line konverzní cíle, mrkněte i na pojem ROPO efekt.

Další zdroje