Co je to konverzní cesta?

Konverzní cesta, nebo-li konverzní trasa. V Google Analytics jsou standardně všechny zásluhy připsané poslednímu zdroji, ze kterého návštěvník provedl konverzi. Jaké ale byly předchozí zdroje? A kolik času uplynulo mezi první interakcí a nákupem? Na to odpovídají právě konverzní cesty.

Přehledy konverzních cest

Konverzní cesty je možné nalézt v Google Analytics, pod přehledem Konverze -> Vícekanálové cesty. 

Cesty pak ukazují interakce mezi jednotlivými zdroji návštěv. Např.:

  • placené vyhledávání,
  • přirozené vyhledávání
  • obsahová reklama,
  • odkazující zdroje,
  • sociální sítě…
Vícekanálové cesty - přehled
Vícekanálové cesty – přehled

V přehledu je vidět, kolik % z celkového počtu konverzí kanál vyvoval. V horní části stránky je možné nastavit hloubku – kolik dní zpátky započítávat asistovanou konverzi.

V dalších přehledech Vícekanálových cest je pak možné číst mj. hodnotu konverzí, na které se zdroj podílel. Např. Nejčastější konverzní trasy.

Asistované konverze - vícekanálové cesty v Google Analytics
Vícekanálové cesty: Nejčastější konverzní trasy v Google Analytics

Mrkněte i na pojem Atribuční modely. Lépe pochopíte problematiku přiřazování konverzí jednotlivým zdrojům.

Další zdroje