Co je to konverzní poměr?

Někdy se udává také označení Míra konverze. Jedná se o poměr mezi návštěvníky, kteří provedli konverzi a všemi návštěvníky.

Konverzní poměr je jeden ze základních KPI (klíčových ukazatelů výkonnosti). Značí zkatkou KP a udává se v procentech.

Výpočet konverzního poměru

KP = počet návštěvníků, kteří provedli konverzi / počet všech návštěvníků [ % ]

Jak poznám dobrý konverzní poměr?

Toto je velmi individuální a záleží na mnoha faktorech, např. na známosti brandu (značky). Takovým výchozím bodem se však většinou udává konverzní poměr 1 %. 

Kde konverzních poměr hledat

S konverzním poměrem se setkáte ve statistikách marketingových nástrojů, např.:

  • Google Analytics,
  • Sklik, 
  • Google Ads,
  • Heureka, 
  • Zboží.cz aj.
Konverzní poměr - ukázka statistik z Google Analytics
Konverzní poměr – ukázka statistik z Google Analytics

Další zdroje

 

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)