Co je to KPI?

KPI = Key Performence Indikators. Česky Klíčové ukazatele výkonnosti. Ukazatele se vyhodnocují na základě předem stanovených cílů. Pomáhají určit úspěšnost vykonaných aktivit ve firmě.

Příklady využití KPI ukazatelů

S KPI se můžete setkat např.:

  • v logistice (doba expedice zboží, naskladnění apod),
  • ekonomické ukazatele (tržby, zisk, náklady, marže apod.),
  • spokojenost zákazníka (zpětná vazba, opakované nákupy, řešení požadavků na podpoře),
  • v on-line marketingu.

KPI ukazatele v on-line marketingu

KPI ukazatele se liší dle stanovené strategie a cílů kampaně:

  • Zvýšení povědomí o značce:
    • bude nás zajímat hlavně imprese, počet prokliků na web, návštěvnost webu, případně CTR.
  • Obsahová strategie:
    • kvalitu návštěvnosti určíme např. přes Čas strávený na stránce, Bounce Rate, Počet projitých stránek na návštěvníka apod.
  • Prodej – navýšení zisku:
  • Ostatní ukazatele – příklady:
    • např. počet zaindexovaných stránek, počet produktů v XML feedu, počet fanoušků na Facebooku aj.

Vyhodnocování KPI

Úspěšnost plnění KPI vyhodnocujeme pomocí tzv. KPI reportů, kde sledujeme stanovené metriky. Report také ukazuje vývoj v čase, meziroční a meziměsíční srovnání. Je tak možnost sledovat, zda vykonané činnosti vedou k lepšímu nebo horšímu výsledku.

Součástí reportu může být i seznam vykonaných kroků (nová PPC kampaň, zavedení dopravy zdarma aj.) a plán na další měsíc. 

Doplňující zdroje