Co je to Ad Fraud?

Nejedná se o „proklikávání“ reklamy od konkurence. Časté kliky z IP adres dokáže PPC inzertní systém relativně snadno odhalid a tyto prokliky nejsou inzerentovi účtovány.

AD FRAUD je mnohem horší fenomén dnešní doby – reálné kliky od reálných lidí, akorát s falešným textem, případně na prokliky u nevhodné reklamy.

Nejvíce přitom je falešných kliků provedeno přes mobilní zařízení u reklam spojených s videem. 

Co tedy mezi Ad Fraud patří

  • přesměrované domény (doména přesměruje uživatele na obsah, na který nechtěl jít)
  • farmy na kliky
  • boti
  • falešný nákup likes a fans (moc „hezký“ příběh např. na Lupě – 100 000 kliků za hubičku, bohužel falešných)

Velké problémy mají např. marketéři v Japonsku, kde je z progmaticky nakoupených impresí až 81 % falešných. (mrkněte na 4 grafy, které Vám osvětlí Ad Fraud na M-journal).

Pro fajnšmejkry

A pokud vás téma falešných kliků opravdu pekelně zajímá, tak doporučuji přednášku (je k dispozici video, i slidy z přednášky) z Marketing Festivalu 2017 od Shailin Dhar – Fighting Ad-Fraud: Understanding Monetization of the Internet (v Indii mají s Ad Fraud obrovské problémy). Na přednášce jsem byl (na jejím základě vznikl i tento pojem), ale přiznám se, že je to až příliš daleko od problémů, které denně řeším, než abych se nad tím pozastavil. Ale na rozšíření obzorů dobrý.

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)