Co je to Social Proof?

Mnoho z nás se rozhoduje podle chování ostatních. Co nakupují, jakého řemesníka objednávají, nebo zda přejdou přechod na červenou. Záleží na míře nejistoty, jak moc dané osobě důvěřujeme a také na množství lidí, kteří volí stejné řešení.

Využití Social Proof v marketingu

Příklady využití Social Proof.

Recenze

Např. na srovnávačích zboží. Mnoho lidí se rozhoduje podle toho, jak produkt, či e-shop hodnotí ostatní. Čím více kladných recenzí, tím lépe. Naveďte své zákazníky, ať píší recenze na srovnávače, Facebook, Firmy.cz či Google Places. Můžete je vyzvat třeba v transakčním e-mailu.

Sociální sítě

Líbí se daný produkt přátelům? Vyzvěte své zákazníky ke sdílení. Doporučení od přátel patří mezi nejdůvěryhodnější Social Proof. 

Testimoniály

Testimoniály – písemné hodnocení od zákazníků. Je 10 z 10 zákazníků spokojených? Pak bude služba zřejmě kvalitní.

Zmínka od expertů, či celebrit

Citace od expertů působí velmi důvěryhodně. Také funguje doporučení od celebrit. Např. přes influencery.

Certifikáty a ocenění

E-shop roku od Heureky, ocenění v oboru, certifikáty od Google a další. I Ověřeno zákazníky od Heureky je certifikát.

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)