Co je to CPM?

CPM – Cost per Mile = Cena za tisíc zobrazení. Jedná se pojem se stejným významem, jako CPT.

Neplatí se za prokliky na web, jako je u PPC reklamy standard, ale za to, kolikrát se inzerát ukázal uživatelům.

Příklad: CPM 100 Kč znamená, že vás 1 zobrazení banneru přijde na 10 haléřů.

Kde se CPM uplatňuje?

Model CPM najde využití především u display reklamy. Můžete se s ním setkat ale i v offline světe.

Weby s nabídkou umístění reklamního banneru

Jedním z portálů, kde máte možnost inzerovat, je i Heureka.cz, či vybrané weby Seznamu.

Ještě než nabídku přijmete, ověřte si návštěvnost daného webu. A zkuste spočítat, kolik vás zhruba bude stát proklik.

V PPC systémech

Nepoužívá se zdaleka tolik, jako platební model CPC. Hodí se např. pro Branding (podpora značky a typ reklamy v Skliku), či video kampaně.

Offline

V tisku, v televizi a dalších médiích.

Další zdroje

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)