Do roka a do dne GAU vs GA4

Tak dobře, není to do roka a do dne, ale přesně za rok, kdy přestanou měřit Google Analytics Universal. U našich klientů již měříme dual, jak do Google Analytics Universal, tak nově i do Google Analytics 4

A vám doporučuji to samé, protože jinak za rok nebudete moci svoje data meziročně porovnávat, a to bude mrzení. 

Úplný základ je možné nasadit dle Honzy Tichého z Taste a super zdroj je webinář, který měl v rámci Marketing Miner Akademie.

 

Jsem sběratel – sběratel Checklistů

Máte sepsaný nějaký zajímavý oborový checklist?
Je jedno jestli z PPC, SEO, Analytiky, UX, prostě cokoliv, co se alespoň nějak týká e-commerce. 
Ať už jednorázový, procesní, opakující se, vlastně je jedno jaký?

Napište mi na info@petrjiranek.cz a pošlete odkaz.

Rád ho zařadím do svého seznamu Checklistů >>.

A pokud sami hledáte inspiraci, tak se mrkněte na projekt MarketingMapy.cz, který je narvaný inspirací na, ať už jednorázové nebo opakované, checklisty z PPC, SEO a Srovnávačů zboží. 

 
 
 

Nový firemní web pro OKzahrady.cz

V rámci WebPrezentu jsme spustili nový firemní web pro OK ZAHRADY. Nyní již tedy pomáháme nejen s e-shopem, ale i s firemním webem a prezentací.

Mám velkou radost, že se redesign povedl bez ztráty kytičky z pohledu SEO, veškeré pozice jsou zachovány, návštěvnost také. 

Jako další projekt nás čeká redesign firemního magazínu, včetně nasazení Encyklopedie pojmů pro podporu SEO.

 
 

Nové Google Analytis 4 [GA4]

Nový způsob měření, co se muselo vcelku dramaticky nastavovat, by mělo být nově výrazně snadnější. Konečně se budeme moci na uživatele více dívat přes „Události“, které na webu dělá, než přes měření návštěv „Sessions“, což je fajn hlavně kvůli tomu odkud přišel.

Pár článků k tématu:

 

Google a jeho Google Search Console

Google poslední dobou znatelně vylepšuje svoji Google Search Console, což je určitě velký přínos pro všechny provozovatelé webů a e-shopů. 

Pár článků k tomuto tématu:

 

Seznam Sklik Akademie

Začínáte s PPC reklamou nebo se chcete zlepšit? Zkuste Sklik Akademii

Vzdělávací lekce jsou rozdělena do dvou sekcí: 

 Část pro ppc specialisty je dále dělena dle typů jednotlivých kampaní. Což je velmi užitečné, protože každý typ kampaně má také jiný cíl. Zde u mne na blogu najdete hodně čtený článek o typech kampaní pro Google Ads

 

Mergado má svoji vlastní MergadoTV

Vzhledem k tomu, že ne vždy je od vývojáře e-shopu vhodně připravený XML feed a velmi často je v něm potřeba dělat spousta změn, tak používáme pro optimalizaci XML feedu nástroj Mergado.

Mergado má i svoji vlastní televizi :), kde občas „vysílá“ návody, novinky, ale i rozhovory. Tak mrkněte >>.